• Inici
  • Presentació
  • Estructura organitzativa
  • Estudis
  • Calendari
  • Normativa
  • Recerca
  • Qualitat
  • 30.09.2016

    Dirigit per Jacint Torrents i Santi Ponce, 2015 (34’). Presentació a càrrec dels mateixos autors, en el marc de la 6a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic.

    A partir de les habilitats i coneixements de pagesos i menestrals, l’audiovisual mostra la restitució actual de feines practicades a la Plana de Vic abans de la mecanització. Processos tècnics adreçats a la collita del blat, a la mòlta del gra per obtenir la farina i a la elaboració del pa. Les imatges procedeixen dels tallers de restitució etnogràfica de memòria gestual entorn de procediments desapareguts organitzats per l’Ecomuseu del Blat (Càtedra en Agroecologia de la UVic-UCC). Les activitats han estat enregistrades al camp dels Ametllers del mas El Colomer de Taradell, al Molí de la Calvaria de Calldetenes i al forn de pa Sanglas de Tavertet.

    Amb la col·laboració de l’Ecomuseu del Blat.

    01.10.16
    20h
    Pl. 11 de Setembre, s/n. Calldetenes

  • 30.09.2016

    El Postgrau en Direcció Estratègica de Centres Docents per a la Innovació i l’Èxit Educatiu que impulsa el CIFE de la UVic-UCC acaba d’obtenir el reconeixement del Departament d’Ensenyament a efectes de formació per a l’exercici de la direcció de centres educatius públics.
    Aquest postgrau és una proposta formativa professionalitzadora que aporta les eines i els recursos necessaris per a la pràctica i les funcions que han de dur a terme els professionals que exerceixen o volen accedir a una funció directiva. El programa permet la incorporació als òrgans de direcció dels centres educatius, mentre que els participants adquiriran els coneixements i les competències necessaris per desenvolupar el seu propi projecte de direcció per optar a la direcció d'un centre seguint la normativa i els requisits establerts per la legislació vigent.
    El programa es desenvolupa d’octubre a març en horari de divendres a la tarda i dissabtes al matí. Més informació.

  • 28.09.2016

    La UVic-UCC i el Patronat d’Estudis Osonencs han programat un cicle de conferències per apropar a la ciutadania projectes de recerca avançada i amb clares implicacions per al territori liderats per la Universitat. La sèrie, titulada “Acadèmia i societat en el nou mil·lenni”, respon a la voluntat de transferència de coneixement de la UVic-UCC, i a la seva missió de ser un motor de coneixement i d’innovació al servei del territori. Des de l’octubre i fins al febrer es duran a terme vuit xerrades al Temple Romà de Vic, sempre de la mà d’investigadors destacats de la UVic-UCC. 

    El programa començarà el proper 6 d’octubre amb la conferència de Sandra Ezquerra, directora de la Càtedra UNESCO Dones, Desenvolupament i Cultures i professora de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar de la UVic-UCC. Amb la conferència “Encara que no ho digui la televisió, les dones mouen el món”, Ezquerra desgranarà el rol de la dona en l’economia contemporània, i plantejarà si l’economia és una ciència infalible, neutre o inclusiva de les diferents realitats que conviuen a la societat, especialment les realitats específiques de les dones. 

    Cada quinze dies, les conferències abordaran temes tan diversos com la tecnologia, l’ensenyament, els estudis de gènere, l’esport, el màrqueting, la bioètica o els estudis ambientals. El director del Centre TECNIO BETA, Sergio Ponsá, parlarà el 17 de novembre de maneres per desenvolupar societats i sistemes productius sostenibles i competitius basats en estratègies ambientals a la xerrada “De residu a recurs”; l’1 de desembre, Pilar Godayol, coordinadora del Grup d’Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació, parlarà de feminisme i franquisme a partir de la censura patida per Simone de Beauvoir, l’any que es commemora el trentè aniversari de la mort de l’autora francesa. Les conferències del 2016 acabaran el 15 de desembre amb “Tecnologies en l’educació. Aprenentatge del segle XXI”, a càrrec de Sergi Grau, director del Departament d’Enginyeries de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC. 

    El cicle es reprendrà el 12 de gener, quan la directora de la Càtedra de Bioètica Fundació Grífols, Núria Terribas, plantejarà dilemes de resposta controvertida, com ara si en l’avenç biomèdic tot és permès i quins límits volem posar-hi com a comunitat humana. La coordinadora del Grup de Recerca en Esport i Activitat Física, Anna Puig, presentarà els resultats de recerca que demostren que reduir el temps que passem asseguts és fonamental per gaudir d’una bona qualitat de vida. A “Per viure més i millor: seure menys i moure’s més” (26 de gener), ensenyarà com identificar el temps que passem asseguts cadascú i proposarà estratègies per al nostre dia a dia.

    Ja el 9 de febrer, Jordi de San Eugenio, professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació, impartirà la conferència “La meva terra és una marca? I per que n’hauria de tenir una?”, on explicarà de quina manera les marques poden ajudar a crear un relat i un sentit de lloc, i a projectar una identitat competitiva a aquells territoris que apostin per desenvolupar-ne una. 
    El cicle el clourà el 23 de febrer el debat “El retorn de Déu?”, un diàleg sobre noves dinàmiques d’espiritualitat i vincles amb la religiositat més tradicional que asseurà cara a cara Jordi Collet, professor de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, i Teresa Forcadas, monja benedictina i activista social. Les activitats estan obertes al públic en general i tenen especial interès per a persones interessades a aprofundir en el coneixement generat a l’entorn universitari més enllà de l’opinió o la tertúlia més superficial. Totes les conferències tindran lloc a dos quarts de 8 del vespre i no requereixen inscripció prèvia.

    Programa del cicle de conferències en PDF

  • 28.09.2016

    El professorat i els estudiants dels graus de Mestre en Educació Primària i Mestre en Educació Infantil de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya podran ser avaluadors de les aplicacions educatives de Toolbox.  Així ho van anunciar els tècnics de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament, Ramon Pavia i Ricard Garcia, durant el taller que va tenir lloc aquest dimarts a la UVic, organitzat pel CIFE.

    Toolbox és un repositori d’aplicacions fetes per docents i al servei de la docència, que té per objectiu promoure l’ús de les apps educatives, compartir i debatre metodologies mlearning i crear una comunitat de pràctiques que enriqueixi la plataforma amb noves aplicacions i experiències d’ús. Toolbox ofereix a la comunitat educativa una mostra molt diversa d’aplicacions, classificades per edats, etapes, matèries i tipologia de recurs. També conté un apartat d’experiències associades a les aplicacions, fet que el distingeix d’altres repositoris.

    Una de les característiques de Toolbox és que són els mateixos docents els que avaluen la validesa de les aplicacions. Fins ara aquesta tasca només es podia portar a terme des del domini xtec.cat i, gràcies a l’acord a què han arribat la UVic i el Departament d’Ensenyament, també es podrà portar a terme des del domini uvic.cat.

    Segons van explicar els tècnics de l’Àrea TAC del Departament d’Ensenyament, ja hi ha més de 750 apps avaluades, amb prop de 1400 avaluacions diferents.

    A la xerrada-taller hi van assistir prop de 80 persones entre estudiants universitaris, professorat de secundària i de la FETCH. També hi va participar la professora de la Facultat Marta Marimon, coordinadora del curs online “did@TIC: Innovació Educativa amb el Suport de les TIC”, que organitza el CIFE.

     

  • 27.09.2016

    Divendres 30 de setembre de 2016
    Sala Segimon Serrallonga de la UVic

    L'objectiu del seminari és reflexionar i debatre sobre les potencialitats, límits i dificultats de la relació entre els centres educatius i la universitat de cara a la millora conjunta del sistema educatiu i la formació de mestres.
    La relació entre els centres educatius, d’educació infantil fins a secundària, amb la universitat i les seves facultats d’educació i de formació de Mestres, pot esdevenir un element clau per a la millora global del sistema, tant pel que fa a la innovació pedagògica com per a la formació inicial i permanent del professorat. Així doncs, com es pot aprofitar aquesta relació per a l’enriquiment recíproc de les institucions implicades ? Quin bagatge hem anat recollint d’experiències realitzades ? Quines ombres hi ha en aquesta relació ? Com podem intensificar els vincles positius ? Quina influència pot tenir en la formació de mestres ?
    En la primer part del seminari, el professor Toby Greany investigador a l’Institute of Education de Londres (IOE-UCL) probablement el centre de recerca educativa més important del món, i ell mateix, expert reconegut en lideratge pedagògic, impartirà una conferència sobre la relació universitat-escola com a element clau per al coneixement i la millora de la pràctica educativa. En la segona part, tres membres de la comunitat educativa, moderats per Joan Soler, professor de la Universitat de Vic-UCC, debatran aquesta temàtica a partir de la realitat catalana a escoles, instituts i facultats.
    Aquest és un seminari vinculat al projecte “De l'escola a la universitat, de la universitat a l'escola: la formació de mestres i la reflexió sobre la pràctica”. (Ajuts per a projectes de recerca per a la millora i la innovació del model formatiu de la doble titulació universitària en educació infantil i educació primària. 2014-2016). Projecte desenvolupat en el marc del programa MIF “Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres.”
    Entrada lliure. Inscripció gratuïta

    Programa

    ORGANITZA: Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic. (GREUV)
    Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH). Departament de Pedagogia
    Contacte: lidia.sala@uvic.cat; antoni.tort@uvic.cat

1
|
2
|
3
|
4
|
5

Videos

Galeria de fotos

Tour virtual