• Inici
  • Presentació
  • Estudis
  • Recerca
  • Estructura organitzativa
  • Qualitat
  • 13.07.2015

    Aquesta setmana la UVic-UCC ha rebut la notificiació que el projecte Connect 2.0. Intercultural Learning Network 4 Europe, liderat per InterCultur gemeinnützige GmbH, ha estat finançat per la Comissió Europea. En el projecte hi participen 11 institucions diferents (8 universitats i 3 entitats) una de les quals és la UVic-UCC, a través del grup de recerca GRAC (Grup de Recerca en Aprenentatge i Comunicació) des de la línia “Traducció i comunicació intercultural”. La investigadora principal del projecte serà la Dra. Lucrecia Keim i comptarà amb la participació el del Dr. Àngel Raluy del GRELL. El projecte ha estat finançat per la convocatòria Strategic Partnership del programa Erasmus+ i és la primera vegada que la UVic-UCC rep finançament mitjançant aquesta convocatòria.
     
    L’objectiu del projecte és desenvolupar un entorn virtual d’aprenentatge intercultural per a estudiants participants en programes Erasmus+. Aquest programa innovador disposarà d’una component presencial abans de començar l’estada i d’una component virtual durant l’estada que es plasmarà en el que s’anomena una “user generated experience map“.
     
    En el projecte hi participen tant universitats com entitats amb experiència en intercanvis internacionals per a joves en el sector informal. Per tant, hi confluiran dos àmbits d’expertesa, cosa que potenciarà els camps de transferència de coneixement un cop finalitzat el projecte.
  • 10.07.2015

    Un dels acords presos pel Patronat de la FUB durant la reunió d’ahir va ser el nomenament de la nova secretària general de la UVic-UCC, Àngels Crusellas, que substituirà Carme Sanmartí a partir del curs 2015-2016. Sanmartí deixa el càrrec després del seu compromís de quatre anys; tot i així, de cara el curs que ve, continuarà portant la coordinació del Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària, que combinarà amb la docència i la recerca. Àngels Crusellas és doctora en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona. Actualment és professora titular de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC on, des del març de 2009, és també coordinadora de comunicació i, des del setembre de 2014, coordinadora d’innovació docent.
  • 09.07.2015

    El catedràtic del Departament d'Història de l'Educació de la Universitat de Barcelona i doctor en Filosofia i Lletres, Conrad Vilanou, considera que Europa s'ha convertit en una societat «decrèpita» i assegura que vivim «en una època de crisi, en temps post-humanistes i post-orgànics». Vilanou va fer un relat sense concessions de l'evolució de l'art, la literatura i la cultura durant el segle XX a Europa en la conferència inaugural del divuitè Col·loqui d'Història de l'Educació, que va arrencar ahir a l'Aula Magna de la UVic-UCC i que s'allargarà fins demà al migdia. Durant aquests tres dies de trobada a la universitat vigatana, un centenar d'experts provinents de l'Estat espanyol i d'Amèrica Llatina intercanvien opinions i experiències sobre la relació entre art, literatura i educació. En total, hi ha programades 79 comunicacions, tres aportacions orals i dues conferències.

    El vicerector de Recerca, Jordi Villà, va presidir l'acte d'inauguració del Col·loqui, que va comptar amb la presència del degà de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la UVic-UCC, Joan Soler; el president sortint de la Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana, Salomó Marquès; i la presidenta del comitè organitzador, Gabriela Ossenbach. La Societat Espanyola d'Història de l'Educació és l'entitat que lidera la trobada i l'any passat, en l'assemblea anual, va cedir l'organització de la divuitena edició del certamen a la FETCH de la UVic-UCC. Soler va agrair la confiança dipositada en la seva facultat i va destacar el valor històric i patrimonial de Vic, que va qualificar de «bressol de cultura, art i literatura».

    Al seu torn, Villà va reivindicar l'estudi de les humanitats en el context actual, en què la societat «demana prendre part en les decisions». Per al vicerector de Recerca, l'educació «s'ha de centrar en el desenvolupament individual de la persona, no només en les facultats tècniques» i per això considera injustificat el «progressiu abandonament de les humanitats, que són una eina per a articular una societat més justa». En la conferència inaugural, Vilanou va recollir el guant de Villà i va lamentar que el món de la pedagogia es centri només «en els resultats». El catedràtic d'Història de l'Educació creu que l'educació ha passat de la «formació a la deformació» i va fer una crida als joves a endinsar-se en l'art i la literatura per «resistir». «Cal educar en la resistència davant la barbàrie, que avui és nihilista», va concloure Vilanou.

  • 03.07.2015

    Del 6 al 10 de juliol el Palau del Baró de Quadras, seu de l’Institut Ramon Llull, acollirà les sessions presencials de la primera edició del Curs d’especialització en estudis catalans: traducció literària. El programa és una iniciativa de l’Institut Ramon Llull i compta amb la col·laboració amb la Universitat de Vic–Universitat Central de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya.
     
    El curs reuneix 10 estudiants de les universitats més prestigioses del Regne Unit i EUA com ara Stanford, Harvard, Columbia o la Queen Mary de Londres. Quan es va obrir el curs es van rebre trenta sol·licituds per a les 10 places disponibles, de manera que la selecció fou complicada i alhora rigorosa i això fa que el nivell sigui extraordinàriament alt. Ara, les 10 estudiants es trobaran a Barcelona per posar en context els coneixements que han adquirit en el primer mòdul del curs. El programa inclou un taller de traducció literària català-anglès, impartit pel professor Ronald Puppo (UVIC) i es complementa amb sessions pràctiques de recursos per a la traducció i visites a agències literàries i editorials.
     
    L’objectiu del curs és fomentar la formació de traductors literaris del català a l’anglès i ampliar la xarxa actual de traductors literaris en llengua catalana s’ha desenvolupat en línia des del febrer fins al maig.
     
    Aquesta activitat s’emmarca en la doble línia d’actuació de l’Institut Ramon Llull de potenciar els estudis de llengua i cultura catalanes a les universitats de l’exterior i alhora de formar traductors en literatura catalana. El fet que l’anglès sigui la llengua que compta amb un mercat més ampli dins del sector editorial internacional fa que la traducció a l’anglès d’obres de la literatura catalana sigui doblement estratègica, tant per la seva forta capacitat de difusió com perquè fa de pont entre la literatura catalana i altres llengües.
     
    El programa combina formació tant en llengua catalana i aspectes culturals com en teoria i pràctica de la traducció literària.
  • 03.07.2015

    La Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes organitza la divuitena edició del Col·loqui d’Història de l’Educació els dies 8, 9 i 10 de juliol. La Societat Espanyola d’Història de l’Educació, la institució que lidera la convocatòria de la trobada, va acordar en l’última assemblea anual cedir l’organització del certamen a la UVic-UCC. La Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana també col·labora en el disseny del Col·loqui.
     
    El tema central a partir del qual pivotarà el certamen és l’anàlisi de l’art, la literatura i l’educació durant el segle XX. El Col·loqui es dividirà en cinc seccions que abordaran les diverses cares de la temàtica principal. Els coordinadors de la trobada, Joan Soler i Núria Padrós, asseguren que el seu objectiu és «recuperar i revaloritzar la presència de les humanitats en l’educació», una fita que volen assolir treballant un tema «encara poc explorat, que obre possibilitats noves i suggerents». La trobada, que es fa a nivell estatal, arrencarà dimecres vinent a les quatre de la tarda i s’allargarà fins al divendres al migdia. Durant els tres dies, la UVic-UCC acollirà diverses comunicacions i conferències, així com l’assemblea anual de la Societat Espanyola d’Història de l’Educació.
1
|
2
|
3
|
4
|
5

Videos

Galeria de fotos

Tour virtual