Marina Geli serà la nova coordinadora del CESS de la UVic-UCC

La doctora i exconsellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, Marina Geli, serà la nova coordinadora del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Ho ha aprovat aquest migdia el Patronat de la Fundació Universitària Balmes, entitat titular de la Universitat. Geli s’encarregarà de la dinamització d’aquest centre de recerca, que agrupa càtedres i grups de recerca dels àmbits sanitari i social de la UVic-UCC, i tindrà com a objectiu canalitzar els esforços perquè sigui un referent en la generació de coneixement sobre el model d’integració dels serveis socials i sanitaris.

Experiència en gestió i coneixement del mapa sanitari i social

El Patronat, en la seva decisió, ha valorat “la seva experiència en gestió i el seu ampli coneixement dels sectors sanitari i social de Catalunya” per tal de nomenar-la nova coordinadora del CESS. A més, el Patronat també ha posat en valor “el coneixement que té de la Universitat i del sistema d’educació superior català”, ja que va ser portaveu parlamentària d’Universitats i Recerca entre els anys 2010 i 2015.

Geli aportarà el seu coneixement del sector i la seva experiència de gestió al capdavant de la conselleria durant 8 anys, del 2003 al 2010, on va impulsar projectes legislatius destacats com el de delimitació de les regions sanitàries o el de Salut Pública, accions de planificació estratègica com la creació del mapa sanitari i sociosanitari de salut pública, plans de reordenació de serveis i emergències o la consolidació dels models de centres de recerca en salut. A més, també va liderar acords per la qualitat, l’equitat i la sostenibilitat del Sistema de Salut de Catalunya i la consolidació i acreditació del sistema de recerca en salut i el Pacte Nacional de Recerca i Innovació.

El CESS, tret diferencial de la futura Facultat de Medicina

El CESS és un espai de caràcter interdisciplinari i transversal de la UVic-UCC que aglutina i coordina la formació, la recerca i la transferència de coneixement en l’àmbit dels serveis socials, sociosanitaris i de la salut. Té per objectiu generar i transmetre coneixement a l'entorn de la millora del benestar i la qualitat de vida de la població, i coordinar projectes amb els diversos agents del sistema sociosanitari.

El CESS inclou la Càtedra de Bioètica, la Càtedra de Cures Pal·liatives, la Càtedra d'Innovació i Gestió en Serveis de Salut, la Càtedra de Serveis Socials, la Càtedra de TIC Salut i també dels Grups de Recerca en Alimentació Salut i Benestar (GRASB), Esport i Activitat Física (GREAF), Salut Mental i Innovació Social (SaMIS) i Methodology, Methods, Models and Health and Social Outcomes (M3O). A més, inlou els serveis DIXIT Vic, Centre de Documentació de Serveis Socials i el SÍRIUS Vic, Centre per a l'Autonomia Personal.

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya vol impartir, a partir del curs 2017-2018, el Grau de Medicina al campus UVic. Es tracta d’una iniciativa de titularitat privada i autosuficient que compta amb la complicitat del territori i del sector, així com de les diferents universitats catalanes.  En aquest marc, l’aposta per refermar l’estructura del CESS afegeix un tret diferencial al projecte de la nova facultat, tot dotant-la d’una visió clarament associada a l’experiència del pacient i la seva atenció integral.