Gestió eficient i rendició de comptes

Governança

Fundació Universitària Balmes

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya és un model singular d’universitat d’iniciativa social, control públic i gestió privada, regida per la Fundació Universitària Balmes, el Patronat de la qual el conformen 3 representants de la Generalitat de Catalunya, 16 del món municipal, 12 de la societat civil i d'entitats vinculades, i 3 de la mateixa Universitat.

El govern acadèmic

Correspon a la Junta de Rectorat i al Consell de Govern, l’òrgan col·legiat de govern que estableix les línies estratègiques i de programació de la Universitat, així com les directrius i procediments per a la seva aplicació, en els àmbits d’organització dels ensenyaments, recerca i transferència de coneixement, recursos humans i econòmics. El Consell de Govern de la Universitat actua d’acord amb les directrius del Patronat de la FUB i les Normes d’Organització i Funcionament de la UVic-UCC.

Els claustres de centre i el Claustre d'Universitat són els òrgans de debat i participació sobre les línies generals d’actuació acadèmica de cada centre i del conjunt de la Universitat.

El Consell d'Estudiants és l’òrgan de màxima representació dels estudiants. Treballa per millorar la qualitat d’estudis i serveis de la UVic-UCC i vetlla pels drets i deures dels estudiants.

Rendició de comptes

La UVic-UCC i la FUB rendeixen comptes a la societat a través del Patronat de la FUB on hi ha representats els estaments polítics nacionals i locals, empreses i institucions del territori i la mateixa Universitat. La responsabilitat econòmica ve marcada sobretot pels pressupostos anuals que el gerent presenta a aprovació del Patronat de la Fundació Universitària Balmes i que són un exercici de transparència, de rendiment de comptes i d'avaluació de la gestió i d'eficàcia en la utilització dels recursos. La Universitat se sotmet anualment a una rigorosa auditoria econòmica.

Ètica i transparència

La UVic-UCC i la FUB s'han dotat d'un Portal de transparència on es detalla la informació institucional, organitzativa i de planificació; la gestió economicofinancera amb informació econòmica, pressupostària i estadística; els contractes d'obres, subministraments i serveis; els convenis i acords de col·laboració...

També compta amb un Codi ètic basat en el compromís individual, l’equanimitat col·lectiva i la veritat científica, per conscienciar a cada persona de la necessitat del seu comportament ètic i de la responsabilitat que se n’espera com a membre de la comunitat universitària, i d'aquesta davant de la societat.

El Síndic de Greuges de la Universitat en fa el seguiment i n'avalua el compliment, així com de la resta de normatives i reglaments que el despleguen. L'Àrea de Qualitat gestiona els instruments de recollida, anàlisi, mesura i difusió d’informació per garantir el nivell màxim de qualitat en docència, recerca i serveis.

La Càtedra de Bioètica analitza l’ètica associada als avenços científics i el seu interès social, tenint en compte el respecte a la vida, la persona, la dignitat, la diversitat, la responsabilitat i la llibertat.

El Comitè d’Ètica de la Recerca possibilita als grups de recerca, càtedres, centres d'estudi i centres de recerca i transferència de coneixement que ho requereixin, accedir a consulta, assessorament i dictamen dels projectes de recerca a implementar.

Suggeriments, queixes i reclamacions

La UVic-UCC disposa de dos canals perquè la comunitat universitària i els agents externs vinculats a la UVic-UCC puguin fromalitzar els seus suggeriments, queixes i reclamacions.

• A través del formulari de contacte al web públic (canal extern)
  • A través de l'aplicació del Campus Virtual UVic Respon (canal intern)

Si tens algun dubte, tenim la resposta