Cooperació internacional

Cooperació Internacional al Desenvolupament

La UVic compta amb un important nombre de convenis de cooperació tant a Catalunya com d’abast internacional. Mitjançant aquests convenis, la Universitat col·labora en el suport i organització d’activitats en l’àmbit del voluntariat i de cohesió social principalment a través de la organització de tallers i programes específics amb associacions del tercer sector.

Pel que fa a la cooperació internacional, es desenvolupen diferents projectes ètics orientats al desenvolupament d'accions compartides entre països, cultures i organitzacions diverses. La voluntat de la cooperació universitària és contribuir, des de la consciència crítica, a la transformació de les condicions estructurals del món i al desenvolupament dels drets humans per a totes les persones.

Els programes de cooperació al desenvolupament internacional desenvolupats per les facultats es vehiculen a través de l'Àrea de Relacions Internacionals. Actualment es desenvolupen projectes de cooperació al Marroc, Guatemala, Argentina, Nicaragua, Hondures, Nepal, Camerun i Cuba com a pràctiques dels estudiants, intercanvi de professorat i projectes conjunts de recerca.

Cooperació internacional del Centre BETA amb països de l’Amèrica Llatina

• Desenvolupament d’un Pla Integral de Gestió de Residus a la Ciutat de Panamà.
  • Desenvolupament de les directrius per a la implementació de l’estratègia de la responsabilitat estesa al productor a Bolívia.
  • Desenvolupament d’un màster internacional en matèria de gestió de residus sòlids domiciliaris a Colòmbia.
  • Millora de les economies regionals i desenvolupament local a la República Argentina.

Si tens algun dubte, tenim la resposta