Model de formació de la UVic-UCC

Model de formació

El model de formació de la UVic-UCC orienta la pràctica docent i el procés d’aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells de l’educació superior (graus, màsters, doctorats i formació continuada) i en les diverses modalitats (presencial, semipresencial i online). Es basa en cinc principis generals: l’estudiant com a centre i actor del seu aprenentatge, un professorat excel·lent en docència, rigorós i compromès, unes relacions personals de caràcter educatiu, una alta valoració del coneixement, l’esforç i del treball personal i en equip, i el conjunt de la institució centrat en el servei a l’aprenentatge dels estudiants.

A partir d’un model de formació integral de la persona es procura l’assoliment de les competències de caràcter transvesal i una formació específica en els diferents àmbits de coneixement, mitjançant processos de construcció del coneixement compartit, derivat de la recerca i de la fonamentació científica i empírica.

El sistema pedagògic es basa en la diversificació de mètodes, entorns i recursos en l’aprenentatge on l’acció del professorat i les interaccions que es generen a l’aula permeten espais d’anàlisi, reflexió i generació del coneixement. Oportunitats d’aprenentatge que inclouen, en el dia a dia a l’aula, propostes de treball col·laboratiu i cooperatiu, resolució de problemes (mitjançant metodologia ABP), el desenvolupament de projectes, i on el guiatge i orientació de l’equip docent contribueix de forma directa a l’assoliment de les competències i, en definitiva, a la formació integral de l’estudiant.

L’avaluació es planteja de caràcter formatiu i continuat, va orientada a la millora dels processos d’aprenentatge i a la millora de la pràctica docent del professorat. Empra diversos instruments de recollida d’informació i tècniques i criteris d’avaluació públics i coneguts a priori..

En síntesi, el model de formació de la UVic-UCC garanteix el creixement personal i la plena professionalització dels seus titulats amb aprenentatges personalitzats a través d’un acompanyament al llarg de tot l’itinerari formatiu que articula un veritable treball d’equip, tant dels docents com del conjunt de la comunitat universitària.

Si tens algun dubte, tenim la resposta