Dia Internacional contra la violència vers les dones

Dia Internacional contra la violència vers les dones. 25 de novembre de 2016

Aquest divendres, 25 de novembre, és el Dia Internacional Contra la Violència de Gènere. Com cada any, el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de la Dona i la Unitat d’Igualtat, amb la col·laboració del Servei a la Comunitat Universitària, repartirà, des de les recepcions dels campus de la Universitat, llacets de color blanc per a tothom que vulgui reivindicar el seu rebuig a la violència envers les dones. Posa’t el teu llacet i col·labora per construir un futur sense violència.

Prou!

Com cada any i en motiu del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones, que tindrà lloc el proper 25 de novembre, l’Ajuntament de Vic a través del servei del VicDones-SIAD Osona, de l’àrea d’Igualtat i Ciutadania, ha dissenyat un programa d’activitats adreçat a tota la ciutadania. Les activitats programades s’organitzen des de les entitats i associacions del territori, així com des del mateix servei.

L’objectiu del servei VicDones-SIAD Osona és consolidar les intervencions per eradicar la violència masclista en totes les seves manifestacions, des de la intervenció integral, reforçant l’estructura i model de prevenció i atenció a través sobretot d’estratègies de sensibilització ciutadana davant la problemàtica de la violència masclista, ja que la violència contra les dones està profundament arrelada a les estructures socials i si no s’incideix sobre aquestes, la violència no desapareixerà.

Enguany el cartell ens mostra unes dades que malauradament dia a dia canvien. Aquestes dades encara fan més evident la necessitat de sumar esforços en la denúncia d’aquesta xacra social, així com de continuar apostant en els recursos i el compromís per a la prevenció i sensibilitzar per la no violència.

Les activitats recollides en el programa són de diferents formats: teatre, xerrades, tallers, exposicions, club de lectura, entre altres. Activitats que conviden a reflexionar i a conèixer el sentit ampli i l’arrel del concepte de violència masclista.

Si tens algun dubte, tenim la resposta