Vés al contingut

Programació d'Interfícies

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Programació d'Interfícies

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàJose Díaz Iriberri

Objectius

Una interfície d'usuari és un conjunt d'elements que ofereixen informació a l'usuari i permeten la interacció (física i lògica) entre l'usuari i l'ordinador. D'entre totes les interfícies d'usuari dissenyades per a aplicacions informàtiques, nosaltres ens centrem en la programació d'interfícies d'usuari gràfiques o GUIs (graphical user interface) mitjançant el llenguatge de programació C++ i la llibreria Qt.

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix les estructures bàsiques de programació en C i C++.
  • Desenvolupa programes en què utilitza les estructures de dades més adequades d'un llenguatge de programació.
  • Crea interfícies complexes de forma eficient.
  • Defineix objectius d'aprenentatge propis i dissenya processos de desenvolupament coherents i realistes amb aquests objectius i amb el temps de què disposa.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.

Transversals

  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.

Continguts

  • Introducció al disseny d'interfícies d'usuari
  • Introducció a C/C++
    • Programació bàsica
    • Introducció als punters i a la gestió de memòria
    • Programació orientada a objectes
  • Programació de GUIs
    • Introducció a Qt
    • Programació d'interfícies simples i gestió d'esdeveniments (events)
    • Disseny i programació de ginys (widgets) i interfícies avançades

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa sobre la base següent:

  • Exercici pràctic 1. C/C++ (individual): 15 % de la nota
  • Exercici pràctic 2. C/C++ (individual): 15 % de la nota
  • Exercici pràctic 3. C/C++ (individual): 15 % de la nota
  • Pràctica de creació de GUIs (per parelles): 30 % de la nota
  • Examen de creació de GUIs (individual): 25 % de la nota

Els alumnes que no passin l'avaluació continuada tenen l'opció de recuperar un 45 % de la nota mitjançant un exercici pràctic individual, que correspon als tres exercicis pràctics de C/C++.

Per aprovar l'assignatura s'ha d'haver presentat com a mínim la pràctica de GUIs.

Metodologia

Les sessions de classe consten d'una part teòrica en què el professor explica els conceptes i una part pràctica en què els alumnes resolen i corregeixen exercicis. Fora de l'horari de classe, els alumnes han de fer el seguiment de l'assignatura, tant de la part teòrica com de la pràctica, per assolir els objectius d'aprenentatge.

Bibliografia

Bàsica

  • Shneiderman, B., Plaisant, C., Cohen, M., Jacobs, S (2010). Designing the user interface: strategies for effective human-computer interaction (5 ed.). Addison-Wesley/Pearson.
  • Stone, D., Jarrett, C., Woodroffe, M., Minocha, S (2005). User interface design and evaluation. Morgan Kaufmann Publishers Inc.
  • Stroustrup, B (2013). A Tour of C++. Addison-Wesley Professional.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte