Skip to main content

Programació Orientada a Objectes

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Programació Orientada a Objectes

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàJoan Vancells Flotats

Objectius

Aquesta assignatura complementa Fonaments de Programació des del punt de vista metodològic per adquirir una bona base de programació i permetre que l'estudiant es familiaritzi amb la metodologia d'orientació a objectes i sigui capaç d'afrontar problemes complexos i generar codi robust i reutilitzable.

També s'aprofundeix en el llenguatge Python des del punt de vista de la orientació a objectes.

Resultats d'aprenentatge

  • Coneix les estructures bàsiques de la programació.
  • Desenvolupa programes utilitzant les estructures de dades més adequades d'un llenguatge de programació.
  • Sap construir programes complexos de forma eficient.
  • Adquireix i demostra coneixements avançats dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en l'àmbit multimèdia.
  • Resol problemes mitjançant habilitats tècniques i recursos tecnològics.
  • Defineix objectius d'aprenentatge propis i dissenya processos de desenvolupament coherents i realistes amb aquests objectius i amb el temps de què disposa.

Competències

Generals

  • Combinar el coneixement científic amb les habilitats tècniques i els recursos tecnològics per resoldre les dificultats de la pràctica professional.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Desenvolupar i gestionar programari i maquinari en l'àmbit multimèdia.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Programació modular: funcions i paràmetres
  2. Introducció a la orientació a objectes
    • Classes i objectes
    • Mètodes
    • Herència
    • Entrada i sortida

Avaluació

L'avaluació es basa a fer un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen: l'assistència activa a l'aula; la participació en debats i en treballs dirigits en equip; la realització de proves objectives per escrit; la presentació i exposició de treballs individuals o de grup; la realització de problemes, de pràctiques amb ordinador, d'exercicis i de qüestions teòriques. La ponderació és la següent:

  • Observació de la participació: 5 %
  • Seguiment del treball realitzat: 10 %
  • Proves específiques d'avaluació (examens): 30 %
  • Realització de treballs o projectes requerits: 50 %
  • Defensa pública de projectes: 5 %

Es porten a terme les accions d'avaluació següents (en cada pràctica s'apliquen les ponderacions indicades més amunt):

  • Pràctica 1: 30 %
  • Pràctica 2: 30 %
  • Pràctica 3: 40 %

Metodologia

Les classes són teoricopràctiques i s'explica la totalitat del temari que l'alumne ha de conèixer.

Per transmetre informacions generals sobre l'assignatura, per publicar documents relacionats i per consultar el suport virtual de l'assignatura s'utilitza el campus virtual.

Bibliografia

Bàsica

  • Lutz, M., Ascher, D. (2013). Learn Python (2 ed.). O'Reilly.
  • Model, M. (2009). Bioinformatics: Programming using Python. O'Reilly.
  • Van Rossum, Guido (2017). Tutorial Python. Recuperat de http://docs.python.org.ar/tutorial
  • Vancells, J., López, E. (1992). Programació: Introducció a l'algorísmica. Eumo Editorial.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte