Skip to main content

Videogame Programming

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Videogame Programming

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matíanglèsJose Díaz Iriberri

Objectius

Aquesta assignatura presenta les bases per desenvolupar videojocs en 2D amb Unity. Així, entre altres coses, els alumnes aprenen a utilitzar els components del motor, a dissenyar diferents nivells i pantalles, a escriure scripts per implementar el comportament i la mecànica del jugador i dels enemics, a preparar animacions a partir de fulls de sprites, o a afegir efectes d'àudio, tot plegat amb l'objectiu de crear jocs en 2D totalment funcionals.

Resultats d'aprenentatge

  • Implementa videojocs utilitzant llenguatges de programació i motors de joc.
  • Integra entorns de 2D i 3D per crear interfícies adequades per als jocs.
  • Aplica els coneixements bàsics de física per desenvolupar videojocs.
  • Utilitza el motor de joc Unity i n'entén les característiques principals.
  • Aplica els seus coneixements de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
  • Avaluar i utilitzar motors de jocs tot aplicant els conceptes de física mecànica en el desenvolupament de videojocs.
  • Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.

Continguts

  • Introducció a Unity
  • Creació de jocs arcade: sprites, lògiques, gestió de diferents escenes, àudio, UI, etc.
  • Interacció amb els elements d'una escena: jugador i enemics, controladors, animacions, etc.
  • Scripting i programació de funcions avançades
  • Altres temes: persistència de dades, multijugador local, etc.

Avaluació

L'avaluació es fa de la manera següent:

  • Examen pràctic 1 (individual): 30 % de la nota final
  • Examen pràctic 2 (individual): 30 % de la nota final
  • Projecte. Videojoc en 2D (grups de 2 persones): 30 % de la nota final (20 % del projecte + 5 % de l'exposició oral + 5 % de la documentació)
  • Seguiment de l'assignatura (individual): 10 % de la nota final

El lliurament del projecte és obligatori per aprovar l'assignatura. En cas de suspens, l'estudiant té la possibilitat de fer un examen individual per recuperar fins al 40 % de la nota. Només es pot recuperar un dels exàmens.

Metodologia

Les sessions de classe inclouen la introducció de conceptes teòrics per part del professor i la seva utilització en exemples pràctics per part dels estudiants, amb l'assistència del professor. L'alumnat ha de fer les tasques proposades i estudiar els continguts teòrics a casa per completar l'aprenentatge sobre els temes de l'assignatura.

Bibliografia

Bàsica

  • Geig, M., Tristem, B. (2015). Sams Teach Yourself Unity® Game Development in 24 Hours (2 ed.). Sams.
  • Lukosek, G. (2013). Learning C# by Developing Games with Unity 5.x (2 ed.). Packt Publishing.
  • Thorn, A. (2016). Unity 5.x By Example. Packt Publishing.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte