Instruction is in English for this subject. Consult course details in English.
Titulació
Multimèdia. Aplicacions i Videojocs
Assignatura
Videogame Programming
Tipologia
Obligatoris (OB)
Curs
2
Crèdits
6,0
Semestre
2n
Grup | Llengua d'impartició | Professorat |
---|---|---|
G15, presencial, matí | anglès | Jose Díaz Iriberri |
Objectius
Aquesta assignatura presenta les bases per desenvolupar videojocs en 2D amb Unity. Així, entre altres coses, els alumnes aprenen a utilitzar els components del motor, a dissenyar diferents nivells i pantalles, a escriure scripts per implementar el comportament i la mecànica del jugador i dels enemics, a preparar animacions a partir de fulls de sprites, o a afegir efectes d'àudio, tot plegat amb l'objectiu de crear jocs en 2D totalment funcionals.
Resultats d'aprenentatge
- Implementa videojocs utilitzant llenguatges de programació i motors de joc.
- Integra entorns de 2D i 3D per crear interfícies adequades per als jocs.
- Aplica els coneixements bàsics de física per desenvolupar videojocs.
- Utilitza el motor de joc Unity i n'entén les característiques principals.
- Aplica els seus coneixements de resolució de problemes en entorns laborals o professionals complexos que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores.
Competències
Generals
- Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.
Específiques
- Analitzar, dissenyar i implementar aplicacions, ja sigui per a entorns web, per a dispositius mòbils, videojocs o d'àmbit general, a través de l'ús de llenguatges de programació i les eines de desenvolupament.
- Avaluar i utilitzar motors de jocs tot aplicant els conceptes de física mecànica en el desenvolupament de videojocs.
- Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.
Continguts
- Introducció a Unity
- Creació de jocs arcade: sprites, lògiques, gestió de diferents escenes, àudio, UI, etc.
- Interacció amb els elements d'una escena: jugador i enemics, controladors, animacions, etc.
- Scripting i programació de funcions avançades
- Altres temes: persistència de dades, multijugador local, etc.
Avaluació
L'avaluació es fa de la manera següent:
- Examen pràctic 1 (individual): 30 % de la nota final
- Examen pràctic 2 (individual): 30 % de la nota final
- Projecte. Videojoc en 2D (grups de 2 persones): 30 % de la nota final (20 % del projecte + 5 % de l'exposició oral + 5 % de la documentació)
- Seguiment de l'assignatura (individual): 10 % de la nota final
El lliurament del projecte és obligatori per aprovar l'assignatura. En cas de suspens, l'estudiant té la possibilitat de fer un examen individual per recuperar fins al 40 % de la nota. Només es pot recuperar un dels exàmens.
Metodologia
Les sessions de classe inclouen la introducció de conceptes teòrics per part del professor i la seva utilització en exemples pràctics per part dels estudiants, amb l'assistència del professor. L'alumnat ha de fer les tasques proposades i estudiar els continguts teòrics a casa per completar l'aprenentatge sobre els temes de l'assignatura.
Bibliografia
Bàsica
- Geig, M., Tristem, B. (2015). Sams Teach Yourself Unity® Game Development in 24 Hours (2 ed.). Sams.
- Lukosek, G. (2013). Learning C# by Developing Games with Unity 5.x (2 ed.). Packt Publishing.
- Thorn, A. (2016). Unity 5.x By Example. Packt Publishing.
Complementària
El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.