Skip to main content

Modelització en 3D

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Modelització en 3D

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

2

Crèdits

6,0

Semestre

1r

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàCarles Bosch Geli
Arnau Millet Altarriba

Objectius

En aquesta assignatura s'introdueix l'estudiant en la creació de models tridimensionals des de zero. Els continguts inclouen tant la creació d'objectes, com la d'escenaris i personatges. Es proporcionen coneixements i habilitats per desenvolupar entorns en 3D que inclouen el modelatge de la geometria i el tractament dels materials, de les textures i de la il·luminació de l'escena. També s'adquireixen coneixements d'animació d'objectes, de com es fa el postprocessament i com s'aconsegueix la renderització final de l'escena.

Resultats d'aprenentatge

  • Mostra habilitats de visió espacial creativa per a l'expressió gràfica i artística.
  • Utilitza correctament eines digitals per modelar i animar entorns en 3D.
  • Es mou amb desimboltura en contextos d'interacció virtual mitjançant l'ús de les TIC.

Competències

Generals

  • Mostrar actitud positiva per aprendre permanentment, innovar, crear valor i adquirir nous coneixements.

Específiques

  • Aplicar tècniques i eines d'expressió i representació artística i gràfica amb una visió espaial creativa mitjançant tecnologies digitals.
  • Dissenyar, modelar i animar personatges i ambients en 2D i 3D mitjançant l'ús d'eines digitals.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Mostrar habilitats per a l'exercici professional en entorns multidisciplinaris i complexos, en coordinació amb equips de treball en xarxa, ja sigui en entorns presencials o virtuals, mitjançant l'ús informàtic i informacional de les TIC.

Continguts

  1. Introducció a la modelització en 3D
  2. Tècniques de modelització en 3D
  3. Materials i texturització
  4. Tècniques de renderització
  5. Introducció a l'animació
  6. Composició i postprocessament

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura es fa de manera continuada, principalment a través d'exercicis presencials i de tutorització. La programació dels lliuraments està publicada a l'aula del Campus Virtual.

L'avaluació final s'obté a partir de la mitjana ponderada de les diferents activitats previstes durant el curs, totes de caire individual. La ponderació és la següent:

  • Projectes pràctics (50 %)
    • Projecte 1. Modelatge d'una escena en 3D
    • Projecte 2. Animació
    • Projecte 3. Modelatge d'un personatge
  • Prova d'avaluació (20 %)
  • Participació i seguiment (20 %)
  • Exposicions orals (10 %)

Es pot recuperar fins al 40 % de l'assignatura durant el període de reavaluació programat per la Facultat, a través d'una prova específica per permet recuperar una part del curs. Aquesta prova només es pot fer per recuperar algun del projectes pràctics o la prova d'avaluació.

Metodologia

Les sessions són pràctiques i dinàmiques, amb exercicis que es desenvolupen dins i fora de l'aula en què s'apliquen conceptes i mètodes explicats pels professors.

Per altra banda, el professorat fa un seguiment de cada pràctica a mesura que avança el curs.

Bibliografia

Bàsica

  • Blender Foundation (2015). Learn Character Modeling [DVD]. Blender Foundation.
  • Blender Foundation (2018). Blender Fundamentals [DVD]. Blender Foundation.
  • Blender Foundation (2018). From Maya and Max to Blender [DVD]. Blender Foundation.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte