Skip to main content

Projectes Integrats III

Titulació

Multimèdia. Aplicacions i Videojocs

Assignatura

Projectes Integrats III

Tipologia

Obligatoris (OB)

Curs

3

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, matícatalàJose Díaz Iriberri

Objectius

Aquesta assignatura capacita per a la gestió de projectes multimèdia.

A més a més pretén consolidar i interrelacionar conceptes tecnològics de les diferents matèries impartides durant els tres primers cursos del grau per poder dissenyar i desenvolupar un videojoc complet des de zero.

La finalitat és integrar els coneixements adquirits per desenvolupar projectes multimèdia en equip.

Resultats d'aprenentatge

  • Desenvolupa projectes que integren coneixements de diferents àmbits multimèdia.
  • Aplica recursos creatius per solucionar problemes en la fase de desenvolupament d'un projecte integral.
  • Optimitza l'ús dels recursos en el desenvolupament del programari i maquinari d'un projecte multimèdia.
  • Comunica coneixements, metodologia, idees, problemes i solucions a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa.
  • Avalua de forma global els processos d'aprenentatge duts a terme d'acord amb les planificacions i objectius plantejats i estableix mesures de millora individual.
  • Assumeix diferents responsabilitats en el treball individual col·laboratiu i avalua els resultats obtinguts.
  • Mostra capacitat per a la comunicació i difusió de projectes multimèdia utilitzant el llenguatge audiovisual i els seus diferents recursos en català, espanyol o anglès.
  • Implementa una aplicació multimèdia a partir d'unes especificacions.
  • Recopila i interpreta dades i informacions sobre les quals pot fonamentar les seves conclusions, que inclouen reflexions sobre assumptes de caire social, científic o ètic en l'àmbit del seu camp d'estudi.

Competències

Generals

  • Actuar amb voluntat d'harmonitzar l'autonomia i la iniciativa personal amb el treball en equip en activitats multidisciplinàries.

Específiques

  • Organitzar, dissenyar i implementar projectes de l'àmbit multimèdia que garanteixin la consecució d'unes especificacions prèvies a partir de necessitats i recursos disponibles.
  • Portar a terme un exercici original que consisteixi en un projecte de l'àmbit multimèdia de naturalesa professional, en el qual se sintetitzin i integrin les competències adquirides durant l'ensenyament del Grau. Redactar, presentar i defensar l'exercici davant d'un tribunal universitari.

Bàsiques

  • Saber aplicar els coneixements a la feina i en la vocació d'una manera professional i posseir les competències que se solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes en l'àrea d'estudi pròpia.
  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.
  • Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d'estudi pròpia) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes importants de caràcter social, científic o ètic.

Transversals

  • Actuar amb esperit i reflexió crítics davant el coneixement en totes les seves dimensions. Mostrar inquietud intel·lectual, cultural i científica i compromís cap al rigor i la qualitat en l'exigència professional.
  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Interactuar en contextos globals i internacionals per identificar necessitats i noves realitats que permetin transferir el coneixement cap a àmbits de desenvolupament professional actuals o emergents, amb capacitat d'adaptació i d'autodirecció en els processos professionals i de recerca.

Continguts

  • Desenvolupament d'un videojoc complet que integra els diferents conceptes que en formen part: el disseny, la programació, la creació dels recursos que s'utilitzaran, la gestió del projecte i la comunicació dels resultats.

Avaluació

L'avaluació es basa en un seguiment continu del treball acadèmic de l'estudiant al llarg del curs. S'avaluen l'assistència activa a l'aula, la participació en el treball en equip, la presentació i l'exposició de treballs o informes individuals o de grup.

La nota final s'obté de l'avaluació de les activitats de l'estudiant:

  • Desenvolupament del projecte: 40 % (*)
  • Documentació del projecte i exàmens: 20 % (10 % grupal + 10 % individual)
  • Presentació dels resultats: 20 %
    • 10 % comú al grup
    • 10 % individual
  • Aportació individual al projecte: 20 % (observació de la participació i seguiment)

(*) La nota del desenvolupament del projecte està ponderada segons l'aportació individual de l'estudiant al projecte i al grup de treball.

Com a màxim es pot recuperar un 30 % de la nota global del curs.

Metodologia

L'assignatura es basa en sessions pràctiques amb el suport del professorat en què es desenvolupa el projecte en equip. També té un paper important la presentació dels treballs de forma oral i/o audiovisual.

Bibliografia

Bàsica

  • Blender Foundation (2023). Blender Foundamentals 2.8x (Tutorials). Recuperat de https://www.blender.org/support/tutorials/
  • Geig, M. (2018). Sams Teach Yourself: Unity 2018 Game Development in 24 Hours (3 ed.). Sams.
  • Schell, J. (2015). The art of game design: A book of lenses (2 ed.). Morgan Kaufmann.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte