Skip to main content

Modern Language. English Skills for Psychology

Titulació

Psicologia

Assignatura

Modern Language. English Skills for Psychology

Tipologia

Formació Bàsica (FB)

Curs

1

Crèdits

6,0

Semestre

2n

GrupLlengua d'imparticióProfessorat
G15, presencial, tardaanglèsRuben Giró Anglada
Andrea Kata Varju
Maria Fletas Plans
G16, presencial, tardaanglèsRuben Giró Anglada
Andrea Kata Varju
Maria Fletas Plans

Objectius

En el context global actual, l'accés a la informació ha assolit una importància cabdal. Es calcula que un 80% de la informació emmagatzemada en format electrònic és en llengua anglesa i al voltant d'un 50% de totes les publicacions científiques i acadèmiques s'escriuen en anglès.  Per aquest motiu, en aquesta assignatura es treballarà la capacitat d'extreure, comprendre i produir informació en llengua anglesa de forma oral i escrita.

L'alumnat haurà de:

  • adquirir l'hàbit de consultar documents escrits i orals en llengua anglesa com a font d'informació sobre el temes relacionats amb la psicologia
  • adquirir eines, tècniques i estratègies per poder accedir a informació en documents escrits i orals en llengua anglesa
  • adquirir recursos suficients per poder comprendre i interpretar textos dels àmbits científic, acadèmic i professional
  • desenvolupar estratègies per expressar-se de forma escrita i oral en llengua anglesa
  • desenvolupar la seva autonomia a l'hora de sintetitzar i resumir informació provinent dels textos orals i escrits
  • conèixer i utilitzar les estructures gramaticals i vocabulari adients per al context acadèmic i la temàtica de psicologia
  • desenvolupar les habilitats per a presentacions orals en llengua anglesa

Resultats d'aprenentatge

  • Comunica de forma oral i escrita en llengua anglesa
  •  utilitza estratègies per expressar-se de forma escrita i oral en llengua anglesa
  •  utilitza estructures gramaticals i vocabulari adients per al context acadèmic i la temàtica de la psicologia
  •  adquireix vocabulari específic en anglès en l'àmbit de psicologia
  •  comunica a tot tipus d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa coneixements, metodologia, problemes i solucions en l'àmbit de la psicologia
  •  porta a terme un treball escrit i una presentació oral en l'àmbit de la psicologia
  • desenvolupa l'autonomia per sintetitzar i resumir informació provinent dels textos orals i escrits
  •  entén missatges orals i escrits de diferent tipologia de forma completa expressats en anglès
  •  consulta documents escrits i orals en llengua anglesa sobre temes relacionats amb la psicologia
  •  utilitza les eines, tècniques i estratègies per poder accedir a informació en documents escrits i orals en llengua anglesa
  • coneix i utilitza els recursos suficients per poder comprendre i interpretar textos dels àmbits científic, acadèmic i professional
  •  realitza processos d'avaluació sobre la pròpia pràctica i la dels altres de forma crítica i responsable

Competències

Generals

  • Capacitat de comunicació verbal (oral i escrita) en la pròpia llengua i en altres llengües, així com de comunicació no verbal i audiovisual.
  • Capacitat de reconèixer i respectar la diversitat humana.
  • Capacitat per desenvolupar i mantenir actualitzades les pròpies competències, destreses i coneixements segons estàndards de la professió.
  • Competència en el treball en equip i la col·laboració eficaç.
  • Competència en les relacions interpersonals.

Específiques

  • Capacitat per proporcionar retroalimentació als destinataris de forma adequada i precisa.
  • Competència per a elaborar informes orals i escrits.

Bàsiques

  • Ser capaç de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic especialitzat i no especialitzat.

Transversals

  • Emprar diferents formes de comunicació, tant orals com escrites o audiovisuals, en la llengua pròpia i en llengües estrangeres, amb un alt grau de correcció en l'ús, la forma i el contingut.
  • Esdevenir l'actor principal del propi procés formatiu amb l'objectiu d'aconseguir una millora personal i professional i d'adquirir una formació integral que permeti aprendre i conviure en un context respectuós amb la diversitat lingüística, amb realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.

Continguts

  1. Estratègies per la comprensió general d'un text
  2. Estratègies per identificar l'argument d'un text i la informació específica
  3. Estratègies per resumir la informació extreta d'un text
  4. Estratègies per presentar la informació extreta d'un text de forma oral i escrita

Avaluació

L'avaluació de l'assignatura serà continuada, a partir del treball personal, el treball dirigit, les proves parcials, la presentació oral, i la participació a l'aula.

Avaluació de procés:
Treball personal: preparació, presentació i correcció dels treballs (lectures i produccions escrites) d'acord amb els terminis pactats
Treball dirigit: el treball de preparació corresponent a la presentació oral, i per escrit, en llengua anglesa d'un tema relacionat amb la psicologia
Participació: assistir a les sessions amb la feina preparada i participar en les discussions dels exercicis d'una manera productiva

Avaluació de resultats:
• 2 exàmens parcials: proves per avaluar l'assimilació del contingut.
• Treball en grup: presentació oral en llengua anglesa d'un tema relacionat amb la psicologia i també lliurat en format escrit. La presentació oral es farà en grup, tot i que la nota és individual. La nota corresponent al treball escrit és grupal.

La nota final es calcula a través dels components següents:
2 exàmens parcials: 40% (20% cadascun)

Treball en grup: 30% (15% oral, 15% escrit)

Activitats avaluables: 20%
Participació activa a classe: 10%

Per aprovar l'assignatura caldrà aprovar cadascun dels elements avaluats per separat.

Els treballs presentats han de ser inèdits i elaborats pel propi alumne/a.

Recuperació d'elements avaluables:
En cas que un (o més) dels elements avaluables no hagi assolit el nivell exigit durant el transcurs de l'assignatura, existeix la possibilitat de refer-lo(s) abans que s'acabi el semestre.

No obstant, per poder accedir a la recuperació, s'han d'haver presentat tots els treballs d'acord amb els terminis previstos. Qualsevol element no presentat en el termini establert, no serà recuperable.

Les activitats avaluables i/o la part oral del treball en grup que no han assolit una nota de 5 o més en la primera avaluació, es podran tornar a presentar, degudament retreballats, durant la setmana de tancament de l'assignatura. La recuperació dels exàmens i/o del treball escrit en grup es farà durant la setmana de recuperació. Qualsevol activitat o examen que es recuperi, obtindrà una nota màxima de 5.

Les recuperacions només són pels alumnes que han suspès en la primera avaluació. No es poden tornar a presentar treballs ja aprovats, o refer exàmens, per obtenir una nota millor.

Si queda suspès un (o més) dels elements avaluables desprès del període de recuperació, s'haurà de repetir la totalitat de l'assignatura.

 

 

 

 

 

 

Metodologia

Per assolir les competències i objectius del curs és imprescindible assistir a totes les sessions de classe amb regularitat i amb el material que s'haurà lliurat per a cada sessió.

Sessions de classe: docència dirigida a tot el grup per transmetre i treballar els continguts de l'assignatura a través de textos escrits i materials audiovisuals
Treball dirigit: treball en grups reduïts en que l'alumnat, amb el guiatge del professorat, haurà de resoldre els dubtes i les dificultats que sorgeixen del treball personal. Les sessions també serviran perquè els alumnes portin a terme el treball de recerca sobre textos acadèmics en llengua anglesa. Durant el treball en grup, és obligatòria l'assistència de cadascun dels membres del grup
Treball personal: treball que l'alumnat haurà d'invertir en la preparació i realització de les activitats proposades – sobre tot lectures i tasques relacionades, i desenvolupament de recursos lèxics propis
Tutories individuals: sessions per fer el seguiment del procés d'aprenentatge de cada estudiant. Al llarg del quadrimestre, les tutories individuals es duran a terme a requeriment del propi estudiant o professor
Pla de Treball: és l'eina que serveix per planificar el treball que l'estudiant ha de realitzar per a cada un dels temes. Es lliurarà al principi del semestre per tal que l'estudiant pugui organitzar el treball personal

El cas d’una situació d’emergència sanitària que impliqui nou confinament, la docència es traslladarà a la virtualitat en la seva totalitat i s’adequarà la metodologia a aquest nou context. Les sessions lectives en línia permetran fer classes generals, sessions de treball dirigit i retorn de documents treballats.

 

Bibliografia

Bàsica

  • (2014). Oxford Learner's Dictionary of Academic English. Oxford.
  • De Chazal, E. & Rogers, L. (2013). Oxford EAP. A course in English for Academic Purposes (Intermediate/B1+). Oxford.
  • Murphy, R. (2005). English Grammar in Use. Cambridge.
  • Philpot, S. & Curnick, L. (2011). Headway. Academic Skills. Reading, Writing and Study Skills. Oxford.
  • Swan, M. (2017). Practical English Usage. Oxford.

Complementària

El professorat facilitarà les referències de la bibliografia complementària i de lectura obligatòria al llarg del desenvolupament de l'assignatura i a través del Campus Virtual.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte