Aula d'Extensió Universitària Gent Gran de Centelles

Qui som

L’Aula d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de Centelles és una associació de caràcter cultural, amb personalitat jurídica pròpia i sense ànim de lucre, que funciona en règim d’autonomia i està adscrita a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. Està adherida a AFOPA, Agrupació d’Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya, i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Centelles. Les activitats es van iniciar el 18 d’abril de 2009.

La pertinença a l’Aula d’Extensió Universitària per a la Gent Gran de Centelles està limitada a les persones majors de 55 anys. Tanmateix, en alguns casos la matriculació de persones menors de 55 anys pot ser autoritzada per la junta directiva.

L’assistència a les activitats de l’Aula està reservada a les persones associades a l’entitat i a aquelles que disposin d’una invitació.

Què volem

• Col·laborar en l’envelliment actiu dels associats i la població en general.
  • Ajudar a què els associats, i el públic en general, puguin comprendre millor les transformacions que tenen lloc en la nostra societat i en el món actual.
  • Posar la cultura de nivell universitari a l'abast d’aquelles persones que vulguin ampliar els seus coneixements participant en les diverses activitats formatives que s’organitzen.
  • Promoure el pensament, organitzant activitats a l’entorn de qüestions d’interès cultural, social, econòmic, polític... i qualsevol altre tipus de temàtica que contribueixi a la formació de les persones que hi participen.
  • Presentar punts de vista diversos que permetin conèixer i respectar les diverses opinions que es donen en la societat.
  • Contribuir a què les persones millorin les seves competències personals en salut, lleure i vida quotidiana en general.

Què fem

• Conferències setmanals sobre aspectes de l’actualitat, així com sobre temes històrics, artístics, musicals, científics, tecnològics, mèdics, mediambientals, etc. Las conferències tenen lloc al Casal Francesc Macià, al carrer Anselm Clavé, 9 de Centelles, els dimarts a les sis de la tarda i van seguides de col·loqui.
  • Visites culturals a llocs d’interès repartits per tot el territori: museus, monestirs, monuments, centres urbans, rutes literàries, instal·lacions relacionades amb la gestió mediambiental, etc.
  • Organització de concerts musicals i, també, assistència a centres de producció musical com el Liceu, l’Auditori de Barcelona i altres.
  • Col·laboracions amb altres entitats d’interès social com Casals de la Gent Gran, Càritas, entitats corals, etc.
  • Elaboració d’una Memòria anual que recull les diverses activitats organitzades, així com els resums de les conferències i les cròniques de les sortides realitzades.

Ser de l’Aula de d'Extensió Universitària per a la Gent Gran de Centelles, significa entrar a formar part del col·lecitu de la comunitat universitària de la UVic-UCC i gaudir dels següents avantatges:

• Rebràs el carnet de la UVic, a través del qual et podràs identificar com a membre de la comunitat universitària i tenir descompte per a l’obtenció del carnet de la Biblioteca Ricard Torrents (per accés i préstec de llibres i altra documentació).
  • El carnet de la UVic també et permet obtenir descomptes i avantatges comercials a Vic i a la comarca d’Osona. Consulta’ls a través de la plataforma U-Vals (uvalsuvic.cat). Només cal mostrar el carnet a l’establiment a l’hora de fer la compra i comprovar les condicions específiques de cada oferta.
  • A nivell acadèmic, la Universitat t'ofereix el Campus Sènior, un catàleg d’assignatures de diversos graus a les quals et pots matricular amb un descompte exclusiu. Si vols rebre el catàleg en format digital, contacta amb ogc@uvic.cat
  • Periòdicament, podràs rebre informació d'activitats culturals i de campus que s'organitzen des de L'Oficina de Gestió Cutural i l'Ateneu de Vic, així com d'activitats de les Facultats.

Domicili Social:

C/ Jesús, 25 - 08540 - Centelles

Contacte: aulacentelles@gmail.com i, personalment, els dimarts, de 17 a 18 h al Casal Francesc Macià, C/ Anselm Clavé, 9 de Centelles.

Estatuts de l'associació

gentgran1

icon-location-dark
C/ Jesus, 25 - 08540 Centelles