• Inici
  • Presentació
  • Estructura organitzativa
  • Estudis
  • Calendari
  • Normativa
  • Recerca
  • Qualitat
  • 01.12.2016

    El Patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUBalmes) ha aprovat aquesta tarda la composició del Consell de Mecenatge i ha nomenat l’exconseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, membre d’aquest nou organisme que estarà presidit pel patró de la FUBalmes i president i conseller delegat de La Farga, Oriol Guixà. El Patronat de la FUBalmes, l’entitat titular de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya també ha aprovat la resta de membres que integraran el Consell. Es tracta del notari Lluís Jou, el metge i expresident del Col·legi de metges de Barcelona, Miquel Vilardell i l’administrador del grup d’assegurances Santasusana, Francesc Santasusana. El Patronat també ha acceptat que es puguin incorporar al Consell fins a tres membres més.

    El Consell de Mecenatge el formen persones físiques o jurídiques designades pel Patronat entre persones de prestigi reconegut de la societat civil o d'institucions i empreses amb l’objectiu de promoure i fomentar el mecenatge privat en les activitats de la Universitat. Des de la FUBalmes s’ha prioritzat que els membres del Consell representin els àmbits empresarial, acadèmic i de la societat civil i que aportin el seu prestigi personal i professional als objectius de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.  

    Pressupost de creixement

    A banda d’aquest acord, el Patronat de la FUBalmes també ha aprovat la liquidació del pressupost del curs 2015-2016. Es tracta del tancament definitiu dels comptes del curs passat que han registrat un lleuger superàvit. Els ingressos finals d’aquest pressupost van ser de 34.970.720 euros i la despesa es va situar en 34.787.355 euros. En la mateixa reunió s’ha presentat la proposta de pressupost definitiu de l’exercici 2016-2017. Aquests comptes preveuen uns ingressos de 36.867.525 euros, quasi 1,9 milions més que el curs passat, i unes despeses de 36.755.789 euros, quasi 2 milions d’euros més respecte a les del curs 2015-2016. El superàvit previst és de 111.736 euros i les inversions que s’hi comptabilitzen ascendeixen a 1.843.441 euros, 310.974 euros corresponen a l’àrea TIC i 1.482.537 euros a l’àrea d’infraestructures i serveis generals.

    Nova vicerectora del Campus Manresa

    Un altre dels acords destacats del Patronat ha estat el nomenament de la Dra. Sílvia Mas, actual degana de la Facultat de Ciències Socials d’UManresa, com a nova vicerectora del Campus Manresa en substitució de Valentí Martínez, que es manté en el càrrec de director general de la Fundació Universitària del Bages. Després de quasi tres anys de la federació entre la Fundació Universitària Balmes i la Fundació Universitària del Bages, el Patronat ha validat aquesta proposta del rector que segons ha explicat es deu “a una voluntat expressada per part del vicerector Martínez per poder tenir més temps per dedicar-se a la direcció general de la FUBages”. Mas, que ha estat present a la sessió, ha expressat l’agraïment per la decisió i ha assegurat que assumeix el càrrec amb “il·lusió i ganes” per poder sumar i consolidar aquest projecte “des de Manresa”. A banda d’aquest nomenament, el ple també ha aprovat que la nova directora de la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la UVic-UCC sigui la Dra. M. Àngels Verdaguer, i que els professors Dr. Ramon Pinyol i Dra. M. Carme Sanmartí passin a ser professors emèrits de la Universitat.
     
    El Ple del Patronat també ha nomenat Sergi Domínguez com a nou patró representant del personal d’Administració i Serveis en substitució de Carme Comas, que ha deixat el càrrec per motius personals, i Antoni Trasobares, nou director del Consorci Centre Tecnològic Forestal de Catalunya després de la renúncia de Denis Boglio.

     

  • 29.11.2016

    Més de 130 nens i nenes de cinquè i sisè de primària de les escoles Sagrat Cors de Centelles, Rocaprevera de Torelló i Joan XXIII de Balenyà, van participar aquest dilluns al matí a la tercera edició del Repte Empresa al recinte firal El Sucre de Vic. Aquesta activitat educativa, organitzada per la UVic-UCC, el Consell Empresarial d’Osona i Creacció, forma part del projecte Empresa i Formació, i consisteix a resoldre un repte empresarial plantejat per una empresa de la comarca d’Osona, que en aquesta ocasió ha estat Calidad Pascual. Durant tot el matí els alumnes, de 10 a 12 anys, van treballar a partir de tècniques basades en la creativitat i en la innovació per pensar idees i presentar propostes sobre com ha de ser “l’empresa sostenible del futur”.

    Organitzats en deu grups, i acompanyats per dinamitzadors, els nens i nenes van abordar cinc subreptes: respondre a la pregunta de com hauria de ser l’empresa sostenible del futur; crear una empresa pròpia en el sector de l’alimentació; pensar de quina manera pot contribuir un producte a fer una societat millor; dissenyar un producte nou i d’un format atractiu; i crear una ecomascota per a Calidad Pascual. A partir d’aquests eixos temàtics van sorgir idees alineades amb valors com l’ecologia, el foment de la salut, el respecte pel medi ambient i la sostenibilitat, i productes orientats a fer més fàcil la vida de les persones. Entre d’altres, van suggerir uns xiclets per una alimentació complerta seguint un procés de producció totalment sostenible, una beguda energètica que contribueixi a la millora de l’estat d’ànim o un robot que faciliti les tasques de la llar.

    Presentació d’idees a un comitè de valoració

    A la recta final de la jornada, els deu grups van presentar les seves propostes a un comitè de valoració, format per representants de l’organització i de l’empresa, que ha avaluat la feina feta i els resultats obtinguts. El comitè estava integrat per Àlex Fernández, vicepresident del Consell Empresarial d’Osona, Núria Macià, directora executiva de Creacció, i Josep Tarradellas, secretari general de la Fundació Universitària Balmes. Per part de Calidad Pascual en van formar part Diego Fernández, coordinador global, Relacions Societals, RC i Comunicació; Sílvia Lozano, responsable regional de Relacions Societals; i Montserrat Parareda, directora de Recursos Humans de la fàbrica de Gurb.

    “Avui heu treballat tal i com es fa a les grans empreses, interrelacionant persones de diferents orígens, departaments, formacions i nacionalitats”, va dir Diego Fernández a la ronda de valoracions. Per Sílvia Lozano, la jornada va ser “una mostra de com treballant en xarxa, col·lectivament, en equips, podem cocrear idees innovadores i arrelades al territori” i una evidència de com “tant nens i nenes com mestres estan fortament conscienciats i tenen una especial sensibilitat per l’alimentació saludable i el respecte pel medi ambient”.

    Apropar els mons empresarial i acadèmic

    Per la seva banda, Àlex Fernández, va dir que la sessió acompleix amb escreix un dels objectius del programa: “Que els mons empresarial, escolar i universitari no siguin recipients estancs sinó propers i interconnectats, que beguin els uns dels altres”. Un altre dels objectius assolits va ser, segons Núria Macià, “treballar, de forma adaptada a l’edat i al nivell formatiu, perquè els joves coneguin el teixit empresarial, les oportunitats i el oficis del seu entorn més proper”.

    Aquesta és la tercera edició del Repte Empresa, una activitat que forma part del programa “Empresa i Formació, creant els llaços del futur” i que apropa el teixit empresarial d’Osona a nens i joves d’11 a 16 anys de la comarca, per tal d’impulsar l’emprenedoria i les vocacions industrials. En les dues edicions anteriors van formular el repte la Cooperativa Plana de Vic i el Grup Bon Preu. A banda del Repte Empresa, inclou altres activitats com tallers formatius i, com a novetat d’aquesta edició, visites a empreses. El programa compta amb la col·laboració dels ajuntaments de Vic, Manlleu, Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà, Les Masies de Voltregà, Centelles, el Consorci del Lluçanès, la Mancomunitat La Plana i el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura.

  • 28.11.2016

    La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) impartirà a partir del mes de febrer, a Barcelona, un Postgrau especialitzat en la gestió de la Família Empresària. Es tracta d’un programa de formació contínua que s’impartirà en col·laboració amb Transmmission, una de les entitats de referència en l’assessorament de les famílies empresàries i en la formació en l'àmbit de la successió familiar.

    Les empreses familiars representen quasi el 90% del teixit empresarial català i la UVic-UCC i Transmmission oferiran un programa innovador adreçat a aquest col·lectiu, amb l’objectiu d’abordar els nous paradigmes econòmics, socials, polítics i ètics de les empreses familiars al segle XXI. El professorat estarà integrat per Ferran Fisas, Xavier Cambra, Guillermo Salazar i puntualment per altres col·laboradors de Transmmission.

    El passat 22 de novembre el rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, i el president de Transmmission, Xavier Cambra, van signar un conveni de col·laboració a través del qual, la Universitat coordinarà i validarà acadèmicament aquest programa que permetrà formar i aportar coneixement a les famílies empresàries. Transmmission compta amb un equip d'experts amb experiència i un llarg recorregut en l’assessorament de l'empresa familiar.

  • 22.11.2016

    La UVic-UCC, el Consell Empresarial d’Osona (CEDO) i Creacció han convocat, pel proper 28 de novembre, la tercera edició del Repte Empresa al recinte firal El Sucre de Vic. Es tracta d’una activitat formativa que proposa a nens i nenes d’entre 10 i 12 anys d’Osona resoldre un repte empresarial plantejat per una empresa de la comarca, en aquest cas Calidad Pascual. En aquesta edició hi participaran 130 alumnes de cinquè i sisè de Primària i de primer d’ESO de les escoles Sagrat Cors de Centelles, Rocaprevera de Torelló i Joan XXIII de Balenyà.

    El repte plantejat portarà per títol “Empresa sostenible del futur” i es dividirà en altres reptes més específics que abordaran idees i temes a l’entorn d’una empresa sostenible, de l’ús de sistemes de transport o del disseny de nous productes o envasos, sempre amb la sostenibilitat com a objectiu final. Els alumnes hauran de desenvolupar aquests plantejaments amb l’ajuda d’uns dinamitzadors i aplicant tècniques basades en la creativitat i en la innovació.

    L’activitat està pensada per introduir els nens i nenes al món de l’empresa i de l’emprenedoria, i convidar-los a treballar de forma col·laborativa per aportar idees innovadores i consensuades per tot l’equip. A la part final de la jornada cada grup haurà de presentar els seus resultats davant un tribunal, format per representats de l’empresa i de l’organització, que n’avaluarà els resultats. Totes les idees obtingudes seran entregades a Calidad Pascual perquè les pugui seguir desenvolupant o aplicar-les a l’empresa si ho considera convenient.

    Aquesta és la tercera edició del Repte Empresa, una activitat que forma part del programa “Empresa i Formació, creant els llaços del futur” i que apropa el teixit empresarial d’Osona a nens i joves d’11 a 16 anys de la comarca, per tal d’impulsar l’emprenedoria i les vocacions industrials. En les dues edicions anteriors van formular el repte la Cooperativa Plana de Vic i el Grup Bon Preu. A banda del Repte Empresa, el programa inclou altres activitats com tallers formatius i, com a novetat d’aquesta edició, visites a empreses. El programa l’impulsen el CEDO, Creacció i la UVic-UCC, amb la col·laboració dels ajuntaments de Vic, Manlleu, Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà, Les Masies de Voltregà, Centelles, el Consorci del Lluçanès, la Mancomunitat La Plana i el Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura.

    Foto: Una de les anteriors edicions del Repte Empresa, a la sala Sert de l'edifici El Sucre de Vic.

  • 22.11.2016

    El fundador de La Fageda, Cristobal Colón, ha fitxat com a professor del Postgrau en Emprenedoria Social de la UVic-UCC, impulsat des de la Facultat  de Ciències de la Salut i el Benestar, la Facultat d’Empresa i Comunicació i l’empresa Tàndem Social. Colón hi fa una master class on explica a partir del cas d’emprenedoria social d’èxit de La Fageda, les  competències transversals de l’emprenedoria social, com ha de ser el lideratge cooperatiu i desgrana alguns consells pràctics per als emprenedors.

    Colón és una de les figures més emblemàtiques del camp de l’emprenedoria social al nostre país i un referent internacional. L’any 1982 va fundar La Fageda, una empresa social de referència dedicada principalment a la producció de iogurts i derivats làctics. La missió d’aquesta empresa ha estat sempre millorar la qualitat de vida i promoure la integració social de les persones amb discapacitat intel·lectual i amb trastorns mentals severs, a més d’altres col·lectius en risc d’exclusió social de la Garrotxa. També s’ha caracteritzat per portar a terme unes  activitats empresarials que generessin llocs de treball amb sentit, i uns serveis assistencials gestionats amb criteris de qualitat i excel·lència.

    El Postgrau en Emprenedoria Social que ofereix la UVic-UCC té per objectiu formar professionals que vulguin crear la seva pròpia empresa o treballar en una empresa en què l’assoliment d’un impacte social, mediambiental o cultural sigui l’objectiu principal de la seva activitat econòmica. Cada vegada són més els professionals  que volen adoptar aquest perfil, en què la venda d’un producte o servei és un mitjà per assolir un impacte positiu sobre la societat. Per això, el programa de postgrau treballa les competències bàsiques que demana aquest nou professional, com ara la creativitat, la innovació tecnològica, la sensibilitat social, la sostenibilitat i la vocació ciutadana, competències que seran necessàries per ocupar els llocs de gerència en empreses i entitats socials o per emprendre qualsevol projecte social.

    La quarta edició del Postgrau en Emprenedoria Social, que s'iniciarà al gener del 2017, s’oferirà en format on-line i també es podrà cursar en modalitat semipresencial des d’Olot i Bilbao.

1
|
2
|
3
|
4
|
5

Videos

Galeria de fotos

Tour virtual