Salvador Parron Conus, nou doctor de la UVic-UCC

El dia 31 de gener, en el marc del Programa de Doctorat en Traducció, Gènere i Estudis Culturals, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Salvador Parron Conus, titulada Les traduccions liederístiques de Joaquim Pena: inventari i anàlisi de la repercussió cultural i musical i dirigida pel Dr. Pere Quer Aiguadé i la Dra. Anna Costal Fornells.

El tribunal, format per la Dra. Montserrat Bacardí Tomàs de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Dra. María Teresa Julio Giménez de la UVic-UCC i el Dr. Joaquim Rabaseda Matas de l’Escola Superior de Música de Catalunya, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude.

En paraules del doctor, “l’inventari i anàlisi de la repercussió cultural i musical de les traduccions liederístiques de Joaquim Pena ens ha permès considerar-lo com a un dels principals impulsors i ideòlegs del gènere del Lied a Catalunya i un pioner del Noucentisme musical”.

La tesi doctoral contribueix a l’objectiu de desenvolupament sostenible 4.