Montse Caralt es doctora amb una tesi sobre la revista cultural ‘Inquietud’

El 25 de novembre Montse Caralt i Sagalés es va convertir en nova doctora de la UVic-UCC després de defensar la seva tesi doctoral “Inquietud (1955-1966). Una revista cultural sota el franquisme”, en el marc del programa de doctorat en “Traducció, llengües i literatures”. La tesi ha estat dirigida pel doctor Francesc Codina Vall i tutoritzada per la doctora Teresa Camps Miró, de la UVic-UCC.

La nova doctora va obtenir la qualificació d’excel·lent cum laude davant un tribunal format pels doctors Roger Canadell, professor del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Oberta de Catalunya, Ramon Farrés, professor del Departament de Traducció i Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Pilar Godayol, professora del Departament de Traducció, Interpretació i Llengües Aplicades de la UVic-UCC.

L’estudi contextualitza des d’un punt de vista històric, polític, social i cultural els anys quaranta, cinquanta i seixanta del segle XX i els lliga amb la tradició cultural de finals del xix i principis del xx. Alhora, aprofundeix en el panorama literari i artístic, i documenta la lluita de redactors, editors i activistes culturals per defensar la llengua catalana en el context de la dictadura franquista a través de l’exemple de la revistes Inquietud (1955-1966). L’estudi entén aquesta publicació com una font històrica del pensament cultural i de la història intel·lectual i social dels anys cinquanta i seixanta del segle passat.