Sindicatura de Greuges

La Sindicatura de Greuges de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

La Sindicatura de Greuges és l'òrgan encarregat de vetllar pels drets i les llibertats de l'alumnat, el professorat, el personal investigador i el personal d'administració i serveis davant les actuacions dels diferents òrgans i serveis universitaris, i d'exercir una activitat informativa permanent sobre el funcionament de la Universitat.
Les seves actuacions estan sempre dirigides a la millora de la qualitat universitària en tots els seus àmbits, no estan sotmeses al mandat imperatiu de cap instància universitària i es regeixen pels principis d'independència i autonomia d’acord amb el que estableixen les lleis d’ordenació dels ensenyaments superiors, els Estatuts de la Fundació Universitària Balmes (FUB), les Normes d’Organització i Funcionament (NOF) de la UVic-UCC i el Reglament de la Síndicatura de Greuges.

Són funcions de la Sindicatura de Greuges:

• Rebre les queixes i observacions que li formulin sobre el funcionament de la Universitat les persones que tinguin interès legítim per fer-ho.
  • Valorar les sol·licituds rebudes per admetre-les o no a tràmit i prioritzar les pròpies actuacions.
  • Sol·licitar informació als diversos òrgans universitaris als quals afectin les queixes i les observacions esmentades.
  • Realitzar, amb caràcter no vinculant, davant els òrgans competents, propostes de resolució dels assumptes que hagin estat sotmesos a la seva consideració, i ser informada de les decisions que, si escau, s’adoptin.
  • Presentar als òrgans de govern els suggeriments i les propostes d’actuació que cregui convenients, així com recomanacions a les unitats i serveis universitaris.
  • Actuar com a mitjancera o àrbitre en els conflictes entre individus o grups de la comunitat universitària, proposant fórmules de conciliació o transacció vinculants sempre que les parts ho sol·licitin de comú acord.
  • Presentar al Consell de Direcció de la Universitat un informe anual sobre el funcionament de la Sindicatura de Greuges de la Universitat. Aquest informe serà publicat i donat a conèixer a tota la comunitat universitària.
  • Totes les altres funcions que la normativa vigent li atribueixi.

Informes anuals

Informe de la Sindicatura de Greuges - 2020-2021

Alícia Casals Gelpí, síndica de greuges

El Claustre ordinari de la Universitat va aprovar la seva candidatura l'’octubre de 2019 i pel desembre el Patronat de la FUB va validar-la per quatre anys, renovables per quatre anys més.

Catedràtica de la Universitat Politècnica de Catalunya des de 1991 i cap del Grup de Robòtica de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya, des de 2006. Ha desenvolupat diferents projectes i prototips de sistemes robotitzats d’assistència a persones amb discapacitat, per a l’ajut  robòtic a la rehabilitació i per al suport als procediments quirúrgics en cirurgia mínimament invasiva. És membre fundadora de l’empresa RobSurgical Systems creada el 2012. Ha estat coordinadora de l'àrea Education and Training, de la xarxa d’excel·lència europea, EURON (EUropean RObotics Network) (2000-2008) i vicepresidenta de l'associació Enginyeria i Cultura Catalana (2002-2007) i de la IEEE Robotics and Automation Society (2008-2009). Des de 2014 és vicerectora de la Universitat Catalana d’Estiu i vicepresidenta de la Secció de Ciències de l’Institut d’Estudis Catalans. Des de 2015 és vicepresidenta del Technical Comittee on Biorobotics de la IEEE Engineering in Medicine and Biology Society.

Ha rebut el Premio al Invento más Social (Mundo Electrónico) 1987, el Premi Internacional de Tecnologia, Barcelona 1992, i el Premi Ciutat de Barcelona 1996. El 1999 rep la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya a la investigació tecnològica. Des de 2007 es membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans. És autora de nombroses publicacions internacionals i participa en nombrosos comitès de programes nacionals i internacionals de congressos de robòtica, entre els quals la presidència de 2005 IEEE Int. Conference on Robotics and Automation celebrat a Barcelona. El 2004 crea la revista Tecnologia, de la Societat Catalana de Tecnologia de l’IEC, és editora associada de la Revista Iberoamericana de Automática e Informática Industrial, i membre del comité editorial de les revistes Robotics and Autonomous Systems i d'Applied Bionics and Biomechanics.

Casals substitueix en el càrrec a Antoni Serra Ramoneda que fou escollit síndic de greuges de la Universitat el 2013.

Alícia Casals Gelpí

Si tens algun dubte, tenim la resposta