La medalla dels doctors i doctores honoris causa

La medalla de doctor/a honoris causa

La medalla que distingeix els doctors i doctores honoris causa de la nostra universitat la conformen un cercle de plata gravat amb la llegenda de la UVic-UCC Scientiae patriaeque impendere vitam, en el qual s'imbrica la lletra A, formada per dues peces mòbils de metall, de manera que permeti la doble funció de medalla i d'element autoportant.
El disseny, de l'escultor Emili Armengol, s'inspira en l'emblema de la UVic-UCC, la lletra A d’un alfabet d’orfebreria carolíngia que es troba al monestir de la ciutat occitana de Conques, i que rememora els orígens dels estudis superiors a Europa amb els escriptòriums i les escoles catedralícies.

La medalla de doctor/a de la UVic-UCC

Els doctors i doctores de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya es distingeixen, en aquestes cerimònies, amb una medalla basada en el sol de la part superior de l'emblema de la UVic-UCC, redissenyat per Emili Armengol com un cercle de plata amb la llegenda de la Universitat Scientiae patriaeque impendere vitam.

L'emblema i la llegenda de la UVic-UCC

L'emblema de la UVic-UCC és la lletra A d’un alfabet d’orfebreria carolíngia que es troba al museu del monestir de Conques, i que rememora els orígens dels estudis superiors a Europa amb els escriptòriums i les escoles catedralícies. Es tracta d’una A sense travesser amb un sol al capdamunt, que simbolitza els coneixements que creixen i conflueixen cap al vèrtex del saber i que, des d’allà, com un sol ixent, il·luminen les intel·ligències humanes.

La llegenda que acompanya el símbol, Scientiae patriaeque impendere vitam (Esmerçar la vida al servei de la ciència i la comunitat), és una màxima de la Farsàlia, de Lucà, un dels poemes més llegits a les escoles de l’Europa antiga.

Doctors i doctores honoris causa

Distincions institucionals

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta