Pràctiques amb compromís social

Pràctiques externes

La UVIc-UCC incorpora les pràctiques externes com a element clau dels seus plans d’estudi ja que consoliden l’aprenentatge des d’una dimensió aplicada, però alhora esdevenen un element per tal que la Universitat, l’empresa i les diferents institucions (escoles, hospitals...) treballin junts en el sentit de detectar necessitats, reptes i propostes formatives, però també perquè l’estudiant vegi la funcionalitat i significativitat dels aprenentatges adquirits. Pràctiques externes que es poden cursar com a part obligatòria o optativa, en àmbit nacional o internacional i fins i tot més enllà del pla d’estudis, mitjançant les pràctiques extracurriculars.

La UVic-UCC planteja les pràctiques externes, així com altres contactes amb el món professional, mitjançant un model propi de pràctiques orientat perquè esdevinguin processos realment formatius per a l’estudiant i també insertors al món laboral. D’aquí que les pràctiques impliquin una estreta col·laboració entre els coordinadors acadèmics des les titulacions i la gestió realitzada pel Servei de Carreres Professionals per tal que, més enllà d’enllaçar universitat i empresa o institucions de pràctiques, permetin fomentar l’ocupabilitat i l’orientació professional i laboral dels estudiants tant durant el seu procés formatiu, com un cop acabat mitjançant l’associació UVic Alumni.

Beques sí-sí: estudio i treballo

En el marc d’aquest objectiu institucional per a la promoció de la ocupabilitat i de la formació dual, la UVIc promou, a través del Servei de Carreres Professionals, el programa de beques de formació integrada d’Estudis i Feina (beques de pràctiques conegudes com a beques sí-sí: estudio i treballo). A través d’aquest programa les empreses i institucions coneixen el talent que es forma a la Universitat i els estudiants adquireixen experiència pràctica del seu camp de formació des dels primers cursos de la seva formació universitària. Aquestes Beques Sí-Sí permeten a l’empresa de conèixer nous talents i integrar nous rols de formació dins de l’empresa, permeten a l’estudiant finançar els seus estudis universitaris i obtenir una experiència professional en el sector. Això facilita a l’estudiant poder-se incorporar al mercat de treball, ja sigui amb un contracte de treball a la mateixa empresa on s’ha estat formant o bé en una altra; i finalment, a la UVic-UCC li permet donar una formació de qualitat als seus estudiants, alhora que estableix vincles de valor afegit amb el territori i millora els seus índexs d’inserció laboral.

Formació professional dual

El sistema d’estudi dual és una alternativa mixta entre l'ocupació i la formació, amb l'objectiu d'aconseguir una qualificació professional del treballador-estudiant que combina l'activitat laboral en una empresa amb l'activitat formativa al centre.

L'alumne que s'incorpora a la formació professional dual ho fa mitjançant un contracte o una beca de formació a través del qual podrà percebre una borsa de diners i cofinançar els seus estudis.

L'alumne que estudia mitjançant aquesta modalitat obté una formació molt més completa perquè aprèn al costat de professionals, desenvolupa les seves competències en un entorn laboral i afavoreix la seva incorporació posterior al món professional, alhora que incrementa les seves capacitats.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta