Formació al llarg de la vida

Aules d'Extensió Universitària per a la Gent Gran

Tenen la missió de posar a l’abast de totes les persones que en formen part, universitàries o no, les temàtiques més diverses i que poden ser d’interès més general per tal d’informar i acostar tothom al coneixement. El capital d’experiència dels membres de les Aules ajuda a generar nous interessos intel·lectuals i humans, noves relacions, nous projectes de vida, nous compromisos socials.

La UVic-UCC acull dues aules d'extensió universitària de la gent gran, la d'Osona i la de Centelles, que programen conferències i activitats culturals per a la població de la franja d'edat més alta.

Aula d'Extensió Universitària per a la Gent Gran d'Osona

• Persones matriculades: 1.200
  • Mitjana d'assistència a les conferències: 580
Aula d'Extensió Universitària per a la Gent Gran de Centelles

• Persones matriculades: 280
  • Mitjana d'assistència a les conferències: 170

Campus Sènior UVic

En aquesta mateixa línia la UVic ha creat el Campus Sènior amb l'objectiu de continuar obrint la Universitat al conjunt societat. El Campus Sènior ofereix cada semestre un paquet d'assignatures susceptibles d'interessar un públic molt divers, tant pel que fa a interessos com pel que fa a formació. Es tracta d'una ampliació més directa cap a la vessant universitària dels cicles de conferències que cada curs ofereixen l'Aula de la Gent Gran d'Osona i l'Aula de la Gent Gran de Centelles. Els membres de les Aules gaudeixen també de preus especials de matrícula amb la intenció de fer-la més assequible i atractiva.

• Assignatures ofertes: 18
  • Persones matriculades: 8

Programa FUB+GRAN UManresa

FUB+GRAN és un programa universitari d’UManresa adreçat a persones preferiblement majors de 55 anys. Ofereix cursos temàtics adreçats a millorar el coneixement i la comprensió del món actual entre les persones grans. Al mateix temps, pretén generar, entre aquest col·lectiu, l'hàbit de dedicar unes hores setmanals a l'estudi i l'entrenament intel·lectual.

S’articula en itineraris anuals de 100 hores de durada. Actualment, n’hi ha quatre en funcionament:

• Mosaic humanístic
  • Pensament i societat
  • Pel plaer d’aprendre
  • Saber i descobrir

Persones matriculades: 88

Si tens algun dubte, tenim la resposta