Recerca en l'àmbit del gènere

El Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG)

Engloba un ampli col·lectiu de professorat que de manera individual o en grup treballa sobre temes de gènere. Des del principi, el Centre s’ha proposat ser interdisciplinari i interfacultatiu per tal que hi pugui col·laborar professorat dels diferents centres, personal de serveis i personal de les empreses vinculades a la UVic-UCC.

El Centre –inicialment Centre d’Estudis Interdisciplinaris de la Dona (CEID)–, va ser aprovat per la Junta de Rectorat el 25 de juny de 1999, i des de llavors ha portat a terme un gran volum d’activitats acadèmiques i de divulgació que l’han consolidat. A partir del 2014 pren el nom de Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere.

El CEIG dirigeix i gestiona la Càtedra UNESCO "Dones, desenvolupament i cultures" des la seva creació el gener de 2004.

Càtedra UNESCO Dones, Desenvolupament i Cultures

La Càtedra se centra en la realització d'estudis de gènere, desenvolupament, diversitats culturals i interculturalisme, amb la finalitat de contribuir a fomentar, des de la Universitat, l'equitat necessària per a la construcció de societats més justes i obertes a les diferències.

Participa en el Màster Interuniversitari Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania. Fomenta els estudis de grau i postgrau relacionats amb el gènere i les polítiques d’igualtat. Promou activitats interdisciplinàries de formació en estudis de gènere i sensibilització a partir de seminaris, jornades, cicles de conferències, exposicions... Desenvolupa projectes de recerca i estades en altres realitats culturals a l’entorn del gènere i les polítiques d’igualtat. Contribueix a la difusió de les teories feministes i els estudis de gènere a partir de publicacions (com ara la col·lecció Capsa de Pandora d'Eumo Editorial). Col·labora amb altres institucions universitàries públiques i privades, organitzacions governamentals i no governamentals en projectes relacionats amb el gènere.

Si tens algun dubte, tenim la resposta