Acció social

Voluntariat social

La UVic-UCC fomenta el voluntariat social estimulant els estudiants i el personal de la Universitat a prendre part en activitats cíviques i culturals que requereixen assistència per al seu bon desenvolupament: Fist Lego League, Acapte de Sang, Marató de TV3, recollida d'aliments, recollida de taps de plàstic, convivència amb gent gran.

Activitats amb participació de voluntaris de la Universitat

• First Lego League: 100
  • Donació de sang: 8
  • Tallers de suport a la tasca escolar a Osona i el Bages: 6
  • Viure i Conviure: 8
  • Cursa Finisher Non Stop: 30

Total: 118 voluntaris i voluntàries

Mentoratge

Estudiants de la UVic voluntaris fan de mentors dels estudiants estrangers nouvinguts per tal que tinguin una persona de referència per ajudar-los a conèixer el funcionament de la institució, els serveis que li poden ser més interessants, els serveis i espais principals de la ciutat, i ajudar-los a trobar allotjament i a entendre la qüestió lingüística del país.

Ambaixadors UVic Alumni

Ambaixadors UVic Alumni és una xarxa de titulats UVic repartits per tot el món que facilita l'establiment de relacions internacionals i el foment de la internacionalització tant dels membres de l’Associació UVic Alumni com de tot el col·lectiu UVic.

Col·laboració amb institucions socials

La Universitat col·labora activament amb les institucions socials del territori a través de convenis específics. Cada any se signen uns dos-cents cinquanta convenis per al desenvolupament de projectes de recerca, de col·laboració acadèmica, cultural, social, etc. Alguns d'aquest convenis, però, incideixen directament en l'acció social.

• La Universitat facilita espais, infraestructures i voluntaris per a la instal·lació cada sis mesos del Banc de Sang i Teixits per als acaptes de sang i fomenta la participació en la donació.
  • Cedeix a Càritas la Planta Pilot de la Carn amb un 75% de descompte sobre el preu de lloguer per a la realització d'un curs de peó de la indústria càrnia per a joves en risc d'exclusió social.
  • Recol·lectes puntuals de joguines noves i en bon estat per a entitats diverses.
  • Recol·lectes puntuals per al Banc d'Aliments amb la participació dels estudiants.
  • Activitats per a la Marató de TV3 amb la participació dels estudiants.

Universi+

Universi+ és un programa universitari per a persones amb discapacitat intel·lectual. Es tracta d’una iniciativa compartida d’UManresa, Ampans i CX-BBVA dirigida a proporcionar una experiència vital i formativa positiva de la universitat a persones amb discapacitat intel·lectual.

El seu objectiu és oferir-los l’oportunitat de formar part de la comunitat universitària de manera que sentin aquesta institució més propera, d’accedir a continguts i activitats formatives que eixamplin el seu ventall d’interessos socials i culturals i d’incrementar la seva relació amb l'entorn social.

El programa no és només un incentiu per al col·lectiu destinatari, sinó que porta implícit un enriquiment de tota la comunitat universitària.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta