Transferència en sostenibilitat mediambiental

L’Oficina Tècnica de Recerca i Transferència de Coneixement (OTRI)

L'OTRI dóna suport als programes de doctorat i gestiona l’activitat investigadora, la transferència de coneixement i les accions de divulgació científica de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.

Consta entre els seus objectius:

• Fomentar la participació del personal investigador en projectes desenvolupats en col·laboració amb agents dels territori, institucions i empreses.
  • Promoure la valorització dels resultats de l’activitat investigadora i traslladar aquest coneixement a l’entorn socioeconòmic per a contribuir al desenvolupament del territori.

Pescadors de plàstics

Aquest projecte és una iniciativa del Centre Tecnològic BETA i té com a objectiu principal promoure l’ensenyament del mètode científic a través de l’estudi d’una problemàtica ambiental poc coneguda com és la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors d’aquests fins al mar.

Per tal d’assolir aquest objectiu, el projecte proposa que siguin els mateixos estudiants qui, treballant colze a colze amb els investigadors del Centre Tecnològic BETA, desenvolupin un estudi científic per generar noves evidències sobre aquesta problemàtica ambiental, sent guiats per totes les fases pròpies del mètode científic, des del plantejament de les hipòtesis fins a l’anàlisi de les dades de camp obtingudes i l’extracció de conclusions.

A qui s’adreça?
El projecte s’adreça a estudiants de i 6è de primària, 1r i 2n ESO d’escoles i instituts
propers a les conques dels rius Tordera, Fluvià i Baix Ter.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta