Promoció de la salut

Programa Universitat Saludable

Universitat Saludable és un programa de promoció de la salut d’UManresa que s’adreça tant a la comunitat universitària del campus Manresa de la UVic-UCC com al conjunt de la població. Treballa principalment en la promoció d'una alimentació equilibrada, la pràctica regular d'exercici físic i la prevenció dels hàbits tòxics.

D’entre les activitats que organitza el programa destaquen:

• La Setmana del Cor, que es duu a terme coincidint amb el Dia Mundial del Cor (29 de setembre).
  • La Setmana de la Universitat Saludable. S'escau, normalment, durant el mes d'abril.

Programa de Detecció Precoç de Problemes de Salut en Escolars

La Clínica Universitària (CU+) d’UManresa, en col·laboració amb diferents ajuntaments de la comarca del Bages, organitza anualment el Programa de detecció precoç de problemes de salut en escolars (PDP). Duu a terme exploracions preventives i de promoció de la salut en l’àmbit de la logopèdia, la podologia, la fisioteràpia i la infermeria:

• Exploració de logopèdia. Té com a objectiu detectar precoçment dificultats en la parla, disfuncions orofacials i disfonies en infants de P4.
  • Exploració de podologia. Té com a objectiu detectar l'existència d'anomalies en l'estructura del peu i en l'alineació de les extremitats inferiors en infants de P5.
  • Exploració de fisioteràpia. Té com a objectiu detectar desviacions de la columna i de les extremitats, disfuncions articulars, musculars i/o lligamentoses en nois i noies de quart de primària.
  • Exploració d’infermeria. Té com a objectiu detectar precoçment hàbits de salut inadequats i desviacions en les mesures antropomètriques en nois i noies de quart de primària.

Les famílies dels infants que participen en el programa reben un informe individual de l’exploració. L’ajuntament promotor del programa rep una memòria global dels resultats agregats de l’exploració dels infants del seu municipi.

Promoció de la salut en col·lectius de risc

La Clínica Universitària (CU+) d’UManresa disposa d’acords de col·laboració per facilitar l’accés a l’activitat esportiva i/o cultural saludable (clubs esportius i entitats teatrals) i també per fer més accessible l’atenció assistencial a les persones afectades per malalties cròniques i/o amb limitacions funcionals (diabetis, esclerosi múltiple, laringectomies, fibromiàlgia, etc.). Aquests acords se centren en els àmbits d’expertesa de la CU+: la fisioteràpia, la logopèdia i la podologia.

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta