Coaner Bujons i Aruna Dayal guanyen, respectivament, els premis Sebastià Álvarez de TFG i de TFM

Premi Sebastià Álvarez

Diumenge passat es van lliurar al teatre Eliseu de Roda de Ter el 7è Premi Sebastià Álvarez al millor treball de Final de Grau de temàtica educativa de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC i el 1r Premi Sebastià Álvarez al millor treball de Final de Màster amb la mateixa temàtica. Cadascun dels premis està valorat en mil euros. L’acte, presentat pel periodista Xavier Graset, va comptar amb la presència del diputat delegat de cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Carles Garcia i del degà de la FETCH, Eduard Ramírez.

Els Premis Sebastià Álvarez els convoquen l’Ajuntament de Roda de Ter, la Fundació Miquel Martí i Pol, la família Álvarez i la UVic (Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes) i tenen com a objectiu mantenir la memòria i el llegat del mestre rodenc Sebastià Álvarez i Arenas (1897-1969) i constitueixen un homenatge permanent a la tasca dels mestres. Per aquest motiu, ja fa set anys que es convoca aquest premi al qual poden optar tots els estudiants que hagin obtingut una nota d’excel·lent (mínim 9) en el Treball de Final de Grau de les titulacions de Mestre d’Educació Infantil, Mestre d’Educació Primària, Doble Grau en Mestre d’Educació Infantil i Mestre d’Educació Primària, Educació Social, Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (Itinerari Educació) i Psicologia (Itinerari: Psicologia educativa) del curs acadèmic anterior. Aquest any, com a novetat, s’ha convocat per primera vegada el Premi Sebastià Álvarez de Treballs de Final de Màster de la mateixa temàtica.

L’estudiant del grau de Mestre en Educació Primària de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes Coaner Bujons fou la guanyadora de la 7a edició del Premi Sebastià Álvarez de TFG pel treball “Evolució de les idees dels infants sobre la classificació dels animals invertebrats”. El tribunal, format per dues mestres de Roda de Ter, Carme Font i Avelina Vallejo, el Catedràtic del Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Universitat de Barcelona, Conrad Vilanou, la regidora d’Educació de Roda de Ter, Yolanda Tristancho, i els professors de la FETCH, Jordi Martí i Dolors Rusiñol, va valorar l’estructura formal del treball, la descripció tan detallada que fa l’autora dels aspectes metodològics de la recerca, l’excel·lència en la presentació dels resultats i l’aprofundiment en les conclusions. El jurat també va felicitar el tutor del treball premiat, Arnau Amat, i tots els estudiants participants en el Premi.

Al seu torn, l’estudiant Aruna Dayal, del Màster en Pedagogia Montessori de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, fou la guanyadora de la 1a edició del Premi Sebastià Álvarez de TFM pel treball “Naturaleza y Pedagogía Montessori. Un estudio de caso”. El tribunal, format per dues professores de l’Institut de Roda de Ter, Mercè Palau i Carmina Cabanes, el Catedràtic del Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Universitat de Barcelona, Conrad Vilanou, la regidora d’Educació de Roda de Ter, Yolanda Tristancho, i els professors de la FETCH, Gemma Torres i José Ramón Lago, va valorar l’anàlisi detallada de la recerca de diferents fonts bibliogràfiques així com l’estratègia metodològica, curosa i ordenada, que fa confluir gran varietat de fonts d’informació i ressalta el rigor en la investigació. El jurat també va felicitar el tutor del treball premiat, Joan Soler, i tots els estudiants participants en el Premi.

Les Jornades Miquel Martí i Pol estan vinculades a la fundació del mateix nom i es porten a terme de forma anual amb la voluntat de recordar la figura del poeta i impulsar el coneixement de la seva obra i del seu llegat. La UVic-UCC forma part del Patronat de la Fundació Miquel Martí i Pol des dels seus inicis.

Comparteix a les xarxes:

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta