Skip to main content

El binomi innovació i educació, a debat en el congrés anual de l’ETEN que organitza la UVic

Inauguració de l'ETEN a l'Aula Magna

El binomi innovació i educació, a debat en el congrés anual de l’ETEN que organitza la UVic

Des d'aquest dijous i fins dissabte la UVic organitza la trobada anual de l’ETEN (European Teacher Education Network), una xarxa internacional en l’àmbit de l’educació de la qual forma part la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH). El congrés reuneix unes 200 persones de 25 països diferents i una setantena d’institucions vinculades a l’educació del professorat d’arreu del món. El seu objectiu és intercanviar experiències, impulsar accions de recerca conjuntes i fomentar possibilitats de cooperació, intercanvi o publicació, amb el binomi d’innovació i educació com a eix temàtic central.

El congrés va començar aquest dijous a la tarda a l’Aula Magna, amb un acte inaugural presidit pel rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños, que va definir l’ETEN com un “fòrum on compartir les visions, les necessitats i les perspectives dels educadors d’Europa” i les xarxes de col·laboració com una “continuïtat natural” de la formació de mestres i educadors socials a la nostra universitat. El rector es va mostrar convençut que les relacions internacionals són “una necessitat ineludible en un món cada dia més interconnectat i en què més ens necessitem els uns als altres i més ens convé treballar col·laborativament”. En l’acte també hi van intervenir el vicerector de Relacions Internacionals, Joan Masnou, el degà de la FETCH, Eduard Ramírez, la coordinadora del congrés, Anna Vallbona, i la presidenta i vicepresidenta de la xarxa, Maria Svensson i Karine Hindrix.

La primera jornada del congrés la va completar una conferència de Llorenç Comajoan, coordinador del grup de recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL) de la UVic-UCC, sobre tendències i reptes de l’aprenentatge de la llengua en el sistema educatiu català. Prèviament, dimecres i dijous al matí 32 professors i professores visitants de diverses universitats europees han impartiran tallers i conferències a alumnat de la Universitat.

13 grups d’interès temàtic

El gruix central del congrés és, divendres i dissabte, el treball organitzat en 13 grups d’interès temàtic, dividits en àmbits diversos i transversals de l’educació: art, storytelling creatiu, tecnologia, identitat i diversitat, internacionalització, llenguatge, matemàtiques, joc i moviment, pensament, ciències i tecnologia, necessitats educatives especials i educació urbana. Un d’aquests grups, el d’educació del llenguatge, el coordina Anna Vallbona juntament amb Karmen Johanson, de la Universitat de Gotteborg. Tots els assistents s’han inscrit i participen a un dels grups en funció de les seves experteses i interessos.

Divendres, a més, els participants tenen l’oportunitat de visitar escoles i centres de referència de Vic i d’Osona per conèixer-ne el funcionament. Els centres escollits són les escoles La Sínia, el Salarich i Sant Miquel dels Sants, de Vic, Les Pinediques, de Taradell i l’escola Bellpuig de Sant Julià de Vilatorta, les dues últimes pel seu enfocament cooperatiu. També es visita el Centre d’Arts Contemporànies de Vic, on s’exposa la seva relació amb les escoles de l’entorn així com el projecte “Art i Escola” que es duu a terme cada curs. Els congressistes també tindran la possibilitat de visitar les instal·lacions de la FETCH i el laboratori pràctic de la pedagogia Montessori de la UVic, així com de participar en visites culturals per l’entorn proper.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Connectivity Days

La 2a edició dels Connectivity Days de la UVic-UCC acosta les tecnologies immersives a la ciutadania

La conferència performativa “Laringes impossibles: veus més enllà dels límits del cos”, a càrrec de Maria Arnal i Sergio Sánchez-Ramírez, de la Fundació Èpica La Fura dels Baus, Barcelona Supercomputing Center (BSC) i Start + U, va inaugurar dimarts passat, al Paranimf de la Universitat...

D'esquerra a dreta, Xavier Altafaj, Dra. Ángeles García Cazorla, Mireia Olivella i Natalia Alexandra Julià Palacios

L’aminoàcid L-serina mostra la seva eficàcia per tractar pacients amb mutacions dels gens GRIN

Un assaig clínic dut a terme entre l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu · Hospital Sant Joan de Déu, l'Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona (UBneuro), l’IDIBAPS i la UVic-UCC, i liderat per la Dra. Àngels Garcia-Cazorla...

Passeig literari

“No creguis res que en vers no entri”: Torelló acull un passeig literari en honor a Segimon Serrallonga

Més d’un centenar de persones van participar el diumenge 14 d’abril en la ruta literària “No creguis res que en vers no entri”, que l’Aula Segimon Serrallonga i l’Ajuntament de Torelló van organitzar en honor a l’escriptor i professor Segimon Serrallonga. Aquest passeig, dut a...

Persona escrivint un formulari

La UVic posa en marxa un nou màster universitari en Recerca Participativa en Salut amb vista al curs vinent

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) posarà en marxa el curs vinent el nou màster universitari en Recerca Participativa en Salut, una iniciativa innovadora que proporcionarà als professionals de la salut les eines i els coneixements necessaris per aprofundir en...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte