01.01.70

Fundació Antiga Caixa Manlleu i BBVA CX donen trenta ajuts a estudiants de la UVic perquè puguin fer estades a l’estranger

Publicat per merce.rocafiguera 22 desembre 2016

Trenta estudiants de les diferents facultats de la UVic han rebut un ajut de la Fundació Antiga Caixa Manlleu (FACM) i BBVA CX que els permetrà anar a fer una estada en programes d’estudi, pràctiques o cooperació a l’estranger. El fons, dotat amb 20.000 euros, té l’objectiu d’incentivar i contribuir a la formació dels estudiants de la UVic, facilitant-los la possibilitat d’ampliar estudis en una universitat o institució de fora del país.

Durant l’acte de lliurament, que va tenir lloc ahir a l’auditori de la FACM de Vic, el president de la Fundació, Miquel Torrents, va encoratjar els estudiants a “ser excel·lents professionals sense oblidar-se de ser solidaris per fer un món millor”, i va posar l’exemple de l’industrial manlleuenc Eduard Rifà, que tot i excel·lir en la seva professió, no va oblidar mai la seva vessant social. Per la seva banda, el director de la zona Osona del BBVA, Daniel Guardiola, va reafirmar el compromís de BBVA CX en la concessió d’aquests ajuts i va afirmar que “la formació és la millor inversió de futur”. Per la seva banda, el rector de la UVic, Jordi Montaña, va agrair a la FACM i a BBVA CX “la seva continuada aportació a la mobilitat i a la cooperació internacional dels estudiants de la UVic des dels primers anys”.

El professor d’EADA i director del EU-Asian Global Business Research Center, Josep M. Coll, va pronunciar la conferència “On hi ha un desig hi ha un camí: reptes i oportunitats de la mobilitat internacional". A partir de la seva experiència d’haver viscut molts anys a Corea, Coll va explicar que l’experiència de sortir a fora va més enllà d’una experiència professional, “és una experiència transformadora que fa que quan tornem ja no siguem els mateixos de quan vam marxar”. Coll va explicar també les habilitats que s’adquireixen vivint a fora com l’empatia, l’assertivitat, la presa de decisions, les habilitats comunicatives etc, i va afirmar que a hores d’ara són elements gairebé més valorats que el currículum acadèmic a l’hora de buscar feina.

Trenta beques i un premi

En total s’han destinat 19.500 euros en ajuts a la mobilitat. Una part d’aquests ajuts, 15.000 euros, beneficiaran 24 estudiants de grau i un de doctorat, que s’acullen a programes de mobilitat d’estudi i pràctiques. Els altres 4.500, becaran cinc estudiants de grau que enguany participaran en un programa de cooperació internacional amb destí a Nicaragua o Camerun, per als estudiants de la Facultat de Ciències de la Salut; o bé a Guatemala, Nepal i Marroc, per als estudiants de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes.
En el transcurs de l'acte es va donar també un premi valorat en 500€ al millor reportatge videogràfic dels estudiants que van fer mobilitat el curs passat. L’estudiant del grau en Llengües Aplicades i Traducció, Marta Vélez, va guanyar el premi amb un reportatge sobre la seva estada a Cardiff, al Regne Unit.
L’any 1991, Caixa de Manlleu encetava una línia de col·laboració amb els aleshores Estudis Universitaris de Vic per tal de crear un fons de beques per als estudiants que volien participar en els primers programes de mobilitat de la institució. Fa doncs, més de vint-i-cinc anys que s’atorguen aquests ajuts, ara gràcies a la Fundació Antiga Caixa Manlleu i el BBVA CX.

Foto: Lluís Sala