Inauguració del projecte ‘Escoles Bressol Municipals de Vic. 10 anys d’història’

L’exposició “Escoles Bressol Municipals de Vic. 10 anys d’història”, inaugurada aquest matí, es podrà visitar fins al 18 de desembre al vestíbul de la Torre dels Frares. Es tracta d’un projecte que els estudiants de segon curs dels graus en Educació Infantil i doble grau de Mestre (menció en llengua anglesa) han desenvolupat al llarg del curs 2019-2020, gràcies a la col·laboració entre la Fundació Educació i Art (FEDUART), la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Vic i la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la UVic-UCC.

Aquesta activitat interdisciplinària consistia a resseguir la història de les escoles bressol de Vic i ha implicat una cinquantena d’estudiants a través de tres assignatures: “Psicologia de l’educació”, “Evolució de l’educació contemporània” i “Escola infantil – Aula 0-3”. Tal com ha explicat el professor de la FETCH Joan Soler en l’obertura de l’acte, “el projecte va partir d’una desorientació inicial i han treballat per crear aquests cinc plafons juntament amb dotze dossiers escrits, un per cada grup de treball. Tot això ho han aconseguit gràcies a la recerca bibliogràfica, visites a les escoles, molta observació i entrevistes amb professionals de l’educació”.

A continuació quatre alumnes han tingut el seu torn de paraula per presentar cadascun dels plafons dedicats als temes “Projectes i referents”, “Espais i materials”, “Activitats i vida quotidiana” i “Mestres i educadores”. La directora de les Escoles Bressol Municipals de Vic, Marta Casellas, ha valorat positivament la tasca d’alumnes i docents i ha expressat que “aquest recull documental fa que el desè aniversari sigui més especial, buscant els testimonis que han estat clau per ser el que som”. Glòria Cunill, en representació de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Vic ha agraït la implicació de totes les parts: Universitat i Consistori.

Finalment el degà de la FETCH, Eduard Ramírez, ha tancat l’acte inaugural amb la voluntat de donar continuïtat a noves iniciatives de cooperació: “Nosaltres empenyem des de la Universitat, però l’educació és responsabilitat de tots i esperem que puguem seguir dissenyant coses plegats”. Després de tots els parlaments, els assistents han visitat l’exposició acabada d’inaugurar.

Comparteix a les xarxes:

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta