La FUB i el Clúster Audiovisual de Catalunya signen conveni

04.07.14.-Amb l’objectiu de desenvolupar iniciatives de col•laboració en docència, recerca, transferència, tecnologia i innovació, la Fundació Universitària Balmes, titular del centre Teknós i de la Universitat de Vic-UCC, i el Clúster Audiovisual de Catalunya han signat un conveni marc de col•laboració.
El mes de maig passat es va posar en marxa a la ciutat de Vic el centre Teknós de formació professional en tecnologia i comunicació, amb l’objectiu de donar formació a professionals de l’àmbit de la comunicació i l’audiovisual. És en aquest marc que la Fundació Universitària Balmes i el Clúster Audiovisual de Catalunya han volgut formalitzar un acord que els permetrà desenvolupar vincles de col•laboració amb les empreses del sector del Clúster i que la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya esdevé una de les universitats vinculades al Clúster Audiovisual, a través de la Facultat d’Empresa i Comunicació i de l’Escola Politècnica Superior. De fet és la primera universitat a signar el conveni, després de la reunió que va mantenir el conseller Mas-Colell amb tots els rectors per demanar un impuls a l’àmbit audiovisual català.
L’acord també preveu la promoció d’activitats acadèmiques i de recerca conjuntes, la col•laboració i desenvolupament d’estudis comuns, així com l’execució de projectes d’interès per a les dues parts; fomentar la formació de pràctiques, de treballs de fi de grau i de fi de màster, dels estudiants de la UVic-UCC en empreses del Clúster, així com la formació dual dels estudiants de Teknós.
A l’acte de signatura hi ha assistit, Josep Terradellas, secretari general de la FUB, que ha actuat en nom i representació del director general, Joan Turró; Xavier Guitart, president del Clúster Audiovisual de Catalunya; Joan Rosés, Clúster-manager i Jordi Montaña, rector de la UVic-UCC. També hi van ser presents Núria Barniol, directora del Servei de Carreres Professionals; Mercè Chacon, coordinadora dels estudis de Teknós i Anna Palomo, coordinadora dels estudis de Comunicació de la Facultat d'Empresa i Comunicació.
Durant l’acte de signatura, el rector Jordi Montaña ha instat Teknós, la Facultat d’Empresa i Comunicació i l’Escola Politècnica Superior, que ofereixen estudis de l’àmbit audiovisual i tecnològic, que treballin molt estretament amb el Clúster. Per al seva banda, Xavier Guitart ha manifestat que “estrènyer el contacte amb les universitats és una prioritat del Clúster”, i ha afegit que “actualment el sector audiovisual està tenint un creixement espectacular, ja que ha de dotar de continguts i tecnologia tota la capa digital, i per això, la relació amb els joves universitaris i preuniversitaris, ben formats i especialitzats, ens és totalment estratègica”.

Comparteix a les xarxes:

Si tens algun dubte, tenim la resposta