
La UVic estrena els Growth Pòdcasts amb Joan Font, director general del Grup Bon Preu, com a protagonista del primer capítol
La UVic ha estrenat, aquesta setmana, els Growth Pòdcasts, una sèrie de converses amb empresaris i empresàries de Catalunya, tots ells referents en els seus sectors, amb l’objectiu de destacar el paper clau del nostre territori com a motor econòmic de Catalunya i per posar en valor les històries personals i professionals d’èxit que hi ha al darrere de les seves empreses. La primera d’aquestes converses, ja disponible a YouTube i més endavant, també, a Spotify, és protagonitzada per Joan Font, director general i fundador del Grup Bon Preu.
Els Growth Pòdcasts són la tercera iniciativa de la marca Growth —creada per l’Escola de Postgrau de la UVic—, i pretenen fer èmfasi en l’aspecte humà de l’èxit, així com abordar aspectes clau com ara la innovació, el lideratge, la inspiració o l’estratègia empresarial. El format pòdcast permet donar veu de manera directa als empresaris del territori i incorporar una mirada personal a la situació socioeconòmica actual, tot coneixent la seva trajectòria professional, la seva visió i les seves reflexions. Les converses estan conduïdes per Jordi de Planell, periodista de RAC 1 i alumni de la UVic, i tenen una durada aproximada d’entre 40 i 50 minuts.
Reflexions sobre el lideratge, la gestió del fracàs o la cultura de l’esforç
En la primera de les converses dels Growth Pòdcasts, Joan Font reflexiona sobre la seva manera d’entendre el món de l’empresa, tant en general com en el context català i sobre la seva manera de gestionar un negoci. També, sobre de la seva experiència personal al capdavant del grup Bon Preu des dels seus inicis, amb l’obertura d’una primera botiga, fins al moment actual, en què l’empresa té 200 supermercats i s’ha diversificat en altres àmbits com la mobilitat i l’energia.
En el transcurs de la conversa, Joan Font destaca la importància de la comunicació i la transparència en les empreses, tant en l’àmbit intern com extern. “Els empresaris catalans expressem poc la nostra visió de la societat i segurament ho hauríem de fer més, sense por de ser crítics”. En la mateixa línia, reconeix que, malgrat no fer política en un sentit estricte, les empreses, “sí que contribueixen al benestar del país generant riquesa i pagant impostos” i que és en aquest context que els pertoca tenir veu i ser escoltades. Al llarg del pòdcast, Joan Font també parla de la relació entre empresa i família, i dels valors que, considera, han de guiar qualsevol negoci.
Joan Font es refereix, en aquesta conversa, a altres aspectes, com ara el lideratge. Segons explica, un bon líder “ha de ser capaç de motivar i mobilitzar els equips cap a objectius ambiciosos des del servei a l’empresa, al projecte o al col·lectiu, pensant en el benefici d’aquest i no pas en el lluïment personal”. L’empresari osonenc també dona el seu punt de vista sobre aspectes com ara la cultura del fracàs, i reflexiona sobre el futur de les empreses i la societat. En aquest sentit, Joan Font apunta que “hi ha certa desconnexió entre el discurs social i la realitat del mercat laboral, així com la falta d'un esperit de sacrifici i esforç a llarg termini, una cultura que s’ha anat perdent”.
La primera conversa dels Growth Pòdcasts amb Joan Font es va gravar el 27 de febrer passat en el marc de la tercera edició de la jornada anual Growth, organitzada per l’Escola de Postgrau de la UVic i l’Àrea de Màrqueting de la UVic.
Growth, per al creixement humà i transversal de les empreses
Els Growth Pòdcasts se sumen a la resta d’iniciatives de la marca Growth, un projecte de la UVic que vol potenciar el creixement humà i transversal de les empreses a través de formacions de qualitat universitària en formats dinàmics i adaptats a les necessitats actuals. Un dels seus propòsits és establir sinergies amb les empreses del territori, conèixer les seves inquietuds, i consolidar l’intercanvi de coneixement entre empresa i Universitat. Els actes que s’organitzen sota la marca Growth pretenen esdevenir un punt de trobada de referència per a les persones i les empreses de la Catalunya Central, amb la creació d’espais per aprendre, reflexionar i incentivar el networking.
El pal de paller d’aquesta marca és l’esdeveniment anual Growth, una jornada que combina ponències amb persones expertes, activitats experiencials, dinàmiques col·laboratives i networking. El contingut d’aquest acte gira al voltant dels grans pilars empresarials que formen la base del creixement i l’èxit, com són el lideratge, la creació i la consolidació de marques, i la innovació com a motor de la competitivitat, entre d’altres.
L’altre esdeveniment és els Growth Mornings, unes matinals de més curta durada per abordar temes d’interès i d’actualitat per a les empreses, que també inclouen una ponència i un esmorzar de networking, entre altres. El contingut d’aquestes sessions està enfocat a temàtiques més pràctiques, com pot ser la intel·ligència artificial (IA) aplicada a les vendes o la presa de decisions en entorns d’altra pressió. Dels Growth Mornings, se’n fan almenys dues edicions l’any.
El projecte Growth permet posicionar l’Escola de Postgrau de la UVic com a referent en la formació contínua, adaptada a les necessitats reals de les empreses, amb una oferta formativa àmplia, que va des de cursos d’especialització, microcredencials i formacions in situ adaptades a les empreses, fins a màsters i postgraus en àmbits molt diversos, des de la salut fins a l’educació o l’empresa.
Notícies

Torelló obre la convocatòria de la XVIII Beca Segimon Serrallonga per a l’ampliació d’estudis a l’estranger
L’Ajuntament de Torelló ha obert una nova convocatòria de la Beca Segimon Serrallonga per a l’ampliació d’estudis superiors a l’estranger, destinada a joves titulats en els àmbits d’humanitats, arts, ciències socials i ciències de l’educació. Aquesta és la divuitena edició d’una iniciativa que vol fomentar...

Més de 200 experts debaten sobre la transformació digital en salut i serveis socials en la XIV Jornada RDI TIC
La XIV Jornada RDI TIC Salut Social ha reunit avui a Vic més de 200 professionals, investigadors i experts per debatre sobre el futur de la transformació digital en el sector sanitari i social. Organitzada per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya...

UP University signa un acord de col·laboració per a cinc anys a Oulu i el rector de la UVic-UCC assumeix la presidència del consorci
La xarxa europea UP University, un consorci format per diverses universitats europees, entre les quals hi ha la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), ha reforçat la seva cooperació amb la signatura d’un acord per a cinc anys que va tenir lloc...

Eumo Editorial serà present, per Sant Jordi, a la plaça Major de Vic amb llibres de fons i de km 0
Com a novetat de l’edició de Sant Jordi d’enguany, i amb una aposta clara per la proximitat i la voluntat de mantenir viu el catàleg editorial, Eumo Editorial tindrà el 23 d’abril una parada amb llibres de fons i de km 0 d’autors de la...