Vés al contingut

La UVic reorganitza els espais i els processos d’aprenentatge d’acord amb el seu model formatiu

La UVic reorganitza els espais i els processos d’aprenentatge d’acord amb el seu model formatiu

Davant de la transformació de les formes d’aprenentatge, de la generació de coneixement i de la diversificació de les propostes formatives, la UVic ha creat un model de formació propi en què l’estudiant és el centre de l’acció formativa, ha aplicat unes bases metodològiques innovadores i ha elaborat una nova organització d’espais coherents amb el model de formació.

Sota el títol “Metodologia i espais. Tota la Universitat al servei de l’aprenentatge”, la UVic ha aplegat en un catàleg tots aquests espais d’aprenentatge per mostrar com es converteixen en vertebradors de les habilitats que l’estudiant forja al llarg del seu procés formatiu, unes competències que, més enllà de cada àmbit professional específic, li proporcionaran les habilitats bàsiques i transversals pròpies de l’ensenyament universitari.

Model propi, metodologia innovadora i reorganització dels espais com a eixos de transformació

La UVic ha fet una aposta clara per la innovació i la transformació pedagògica a partir del disseny i l’aplicació d’un model de formació propi, que vertebra tota l’acció formativa a través de la digitalització, la multimodalitat i la centralitat de l’aprenentatge en l’estudiant.

També ha apostat per l’ús de metodologies que permeten una aproximació al coneixement més competencial i aplicada, molt més significativa i participativa per part de l’estudiant i, en definitiva, molt més integradora del conjunt d’habilitats i sabers propis de l’exercici professional, com l’aprenentatge basat en problemes, l’aprenentatge basat en la simulació o el desenvolupament de projectes mitjançant la resolució de casos pràctics, l’anàlisi i el seguiment de casos i l’aprenentatge cooperatiu.

Finalment, i com a últim punt d’aquesta transformació, la UVic ha dut a terme una reorganització d’espais, entorns i processos d’aprenentatge totalment coherent amb aquest model formatiu. Uns espais que també suposen un increment i una major optimització dels entorns virtuals d’aprenentatge, i una generació d’espais específics anomenats laboratoris de formació, que permeten la simulació de casos reals.

Nous espais per a unes noves formes d’aprenentatge

En coherència amb el model formatiu de la UVic-UCC els espais s’han organitzat a partir de quatre categories diferents: aules docents, espais de coworking, laboratoris i despatxos i departaments. Tot i que cadascun d’ells compta amb un equipament propi en funció de l’activitat que s’hi desenvolupa, és important destacar que tots s’han concebut i dissenyat amb criteris de flexibilitat, accessibilitat, sostenibilitat, adaptabilitat i seguretat.

En són exemples l’espai Live Creativity Lab, pensat per estimular l’esperit innovador i creatiu dels estudiants dels graus relacionats amb l’empresa i la comunicació; l’Aula d’Educació Visual i Plàstica, que facilita l’autonomia, impulsa la investigació, l’experimentació, la manipulació i la creació per poder treballar diferents llenguatges artístics; el Laboratori de Simulació d’Infermeria, que incorpora un maniquí d’alta fidelitat amb resposta fisiològica a diferents situacions prèviament programades, entre molts altres exemples; o el Laboratori d’Automàtica Industrial i Robòtica, que permet el desenvolupament integral de projectes vinculats a l’automàtica industrial, ja que compta amb automatismes industrials i amb dispositius electrònics de control i robòtica que acosten l’estudiant a la pràctica professional

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Persona fent esport

La UVic becarà cada curs deu esportistes d’alt nivell vinculats a clubs esportius del territori

El Campus UVic de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha convocat les Beques Esportives Universitàries, una nova línia de beques dirigides a esportistes d’alt nivell. Les ajudes tenen com a objectiu atraure i retenir el talent esportiu d’estudiants que...

Aula Montessori de la UVic-UCC

La UVic-UCC passa a ser Training Center de l’Association Montessori Internationale

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, ha passat a ser centre formador de ple dret de l’Association Montessori Internationale (AMI). Aquesta institució, màxim òrgan mundial que acredita els formadors en pedagogia...

El Programa per a l'Atenció Integral per a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació "La Caixa", premiat per la IAHPC

El Programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades, premiat per la IAHPC

El Programa per a l’Atenció Integral per a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació ”la Caixa”, amb el suport de la Càtedra de Cures Pal·liatives de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), ha rebut el premi Institutional Recognition Award 2024...

El Campus Motor Anoia – Centre de Formació de Circuit Parcmotor es converteix en centre vinculat a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

El Campus Motor Anoia – Centre de Formació de Circuit Parcmotor es converteix en centre vinculat a la UVic-UCC

El Campus Motor Anoia - Centre de formació de Circuit Parcmotor s’ha convertit en centre de formació professional vinculat a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), després que els responsables de les dues institucions signessin el conveni de vinculació, el 19...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte