La UVic té una taxa d’ocupabilitat superior a la resta d’universitats en 11 de 16 àrees de coneixement

La UVic obté una dada d’ocupabilitat millor que la de la resta d’universitats en 11 de les 16 àrees de coneixement que contempla l’últim informe de l’Agència per la Qualitat de Sistema Universitari Català (AQU) sobre la inserció laboral de la població titulada a les universitats catalanes, fet públic el 2014 i que correspon als graduats el curs 2009-2010. És el cas d’Agrària Tècnica (90% UVic / 77’4% mitjana catalana), Informació i Comunicació Tècnica (92’3% / 90’9%), Tecnologies Avançades de la Producció (96% / 90’6%), Tecnologies Avançades de la Producció Tècnica (92’9% / 86’1%), Biologia i Natura (83% / 76’6%), Documentació (100% UVic / 93% mitjana catalana), Economia i ADE (100% / 91’9%), Empresarials (96% / 82’9%), Diplomats sanitaris (86’5% / 85’77% de la mitjana catalana), Farmàcia i Ciència i Tecnologia dels Aliments (UVic 100% / 90%), i Filologies Modernes (92’6% / 88’5%). Pel que fa la taxa d’ocupació de Turisme de la UVic (83%) és igual a la mitjana catalana. D’aquestes cal destacar Economia i ADE, i Farmàcia i Ciència i Tecnologia dels Aliments amb una taxa d’ocupació del 100%.

L’informe també permet veure amb quines condicions s’han inserit al mercat de treball els estudiants que han pogut fer aquest pas. Amb contractes indefinits i quantitativament ben remunerats hi trobem la majoria dels graus circumscrits a l’àrea d’Enginyeria i Arquitectura. Els exestudiants de les àrees de coneixement vinculades a estudis de Tecnologies Avançades de la Producció són els que ostenten una millor situació laboral: el 84% tenen un contracte fix i gairebé el 90% guanyen més de 2.000 euros al mes. També destaca la qualitat de l’ocupació dels treballadors que tenen estudis vinculats a Documentació, Economia i ADE i Empresarials: el percentatge de contractes fixos està per sobre del 50% i els sous oscil·len entre els 2.000 euros bruts mensuals i quantitats superiors.

L’estudi de l’AQU s’elabora des de l’any 2001 amb una periodicitat trianual. Té en compte totes les universitats de la xarxa d’educació superior de Catalunya, tant les públiques com les privades. Les persones enquestades en aquest cinquè informe van ser entrevistades el primer semestre del 2014, aproximadament tres anys i mig després d’haver finalitzat els estudis. En aquest cas, els enquestats són graduats de l’any 2010. Les dades de l’informe de l’AQU es presenten a partir de 5 àmbits de coneixement –que no tenen perquè correspondre’s forçosament amb els actuals–, dels quals depenen un total de 16 àrees de coneixement que engloben diversos graus.

Comparteix a les xarxes:

Si tens algun dubte, tenim la resposta