La UVic-UCC crea una càtedra de Màrqueting i Comunicació Empresarial amb Lluís Bassat
En un entorn competitiu i globalitzat com l’actual, el màrqueting i la comunicació empresarial esdevenen eines importants per al creixement i l’èxit de les empreses. Amb la intenció de contribuir al desenvolupament en aquest àmbit i d’aportar-hi coneixement, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha creat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que aquest curs ha començat a desplegar les primeres accions. La càtedra compta amb la implicació de Lluís Bassat Coen, fundador de Bassat Ogilvy i doctor honoris causa de la UVic-UCC.
Sota la direcció de Santiago Jordán Ávila i estretament vinculada a la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i al grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC, la Càtedra“busca esdevenir un referent d’excel·lència pel que fa a la investigació, la formació i la difusió en aquest àmbit”, com assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC. La implicació de Bassat en el projecte, suposa “comptar amb un dels professionals en màrqueting i publicitat de més prestigi a Espanya i al món, reconegut com un gran expert en la gestió i creació de grans marques, a través de la creativitat publicitària”, en paraules de Jordán.
Recerca, innovació i formació
Entre els objectius científics de la Càtedra, hi ha el de desenvolupar recerca i innovació en el camp del Màrqueting i la Comunicació Empresarial, i contribuir a la formació dels professionals del sector, com també investigar l’evolució dels públics pel que fa al consum dels mitjans i als criteris de selecció de marques i tendències. En l’àmbit formatiu, serà part activa en el desenvolupament de màsters, postgraus, cursos d’especialització, jornades entre professionals, seminaris i simposis en el marc de la UVic-UCC, com el que ja es va començar a impartir la tardor passada entorn de la creativitat per a empresaris i directius.
Segons Santiago Jordán, es tracta de “promoure la formació en màrqueting i comunicació empresarial en l’entorn geogràfic i les àrees d’influència de la Universitat amb una visió internacional”. “També cerca fomentar una cultura de màrqueting per a empreses i emprenedors, en què es fomenti l’ètica en la creació, producció i comercialització dels productes i serveis, per tal que siguin un actiu important en l’aportació de sostenibilitat a l’economia circular”, afegeix.
La Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial neix arrelada al territori, però amb la vista posada a col·laboracions estatals i internacionals. Així mateix, “manté un compromís amb la societat, els consumidors, les empreses, les organitzacions, els mitjans de comunicació i el món acadèmic, amb qui manté una col·laboració proactiva, i fomenta les bones pràctiques amb criteris ètics i d’igualtat”, indica Burgaya.
Un seminari sobre la creativitat i el màrqueting amb Lluís Bassat
Una de les primeres accions que ha desenvolupat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial és l’organització del seminari teoricopràctic La creativitat per a empresaris i directius amb Lluís Bassat, de 60 hores i en format presencial, que es va començar a impartir el novembre, a Barcelona, i que finalitzarà aquest febrer. Al llarg de dotze divendres a la tarda, el seminari forma professionals amb la finalitat de “dotar-los de les eines necessàries per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisions i generar pensament estratègic en aquest àmbit”, en paraules del degà de la FEC.
De la mà d’un equip de professionals formadors de primera línia del màrqueting i la comunicació empresarial, el seminari fa especial èmfasi en la creativitat i el màrqueting, i la seva importància en el món empresarial. En totes les sessions hi és present Lluís Bassat, que, com assenyala ell mateix, “hi comparteix els secrets que li han permès ajudar a vendre tants productes i tantes marques al món”. En algun moment de cada sessió, un o dos empresaris de reconegut prestigi hi intervenen com a convidats, per parlar de la seva pròpia experiència i per establir un diàleg amb els participants.
Noves accions i nous projectes de la Càtedra
A banda del seminari sobre creativitat, la Càtedra ja està treballant en diverses accions i projectes per implantar-los amb vista a un futur pròxim. “Ara mateix, estem immersos en l’organització de les terceres Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC i la creació de Pla de màrqueting per a la Fundació Trueta en economia circular, entre altres accions”, comenta Jordán. I conclou que “la Càtedra aglutinarà i dignificarà el que representa el màrqueting i la comunicació empresarial des de Catalunya, com a motor d’aquesta disciplina que ha estat i és en l’actualitat”.
Notícies
La UVic-UCC coordina els actes de la Nit Europea de la Recerca 2024 de la Catalunya Central
La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) coordina, un any més, les activitats que es faran a la Catalunya Central en el marc de la Nit Europea de la Recerca, que tindran lloc l’última setmana de setembre. L’objectiu d’aquest esdeveniment és apropar...
La UVic-UCC acollirà la fase final del 6è Concurs de Monòlegs del Club de la Ciència, que ja té obertes les inscripcions
La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la Xarxa Vives d’Universitats (XVU) impulsen una nova edició del Concurs de Monòlegs del Club de la Ciència. Les persones participants hauran d’enviar un vídeo en què hauran d’interpretar un monòleg en...
Esther Vera i Toni Pou conversaran sobre el futur de la ciència als mitjans de comunicació
Eduscopi i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) organitzen el debat ‘El futur de la ciència als mitjans’, una xerrada que comptarà amb la participació d'Esther Vera, directora del diari Ara, i Toni Pou, director de l’agència de comunicació científica Eduscopi...
El Centre Tecnològic BETA elabora una guia per potenciar la reutilització de l’aigua en la indústria càrnia
Davant la voluntat d’avançar cap a un model d’economia circular i cap a la reducció substancial de la seva petjada hídrica, tant les explotacions ramaderes com el mateix sector carni comencen a plantejar-se el repte de la recuperació i la reutilització de l’aigua en activitats...