Skip to main content

La UVic-UCC crea una càtedra de Màrqueting i Comunicació Empresarial amb Lluís Bassat

Lluís Bassat

La UVic-UCC crea una càtedra de Màrqueting i Comunicació Empresarial amb Lluís Bassat

En un entorn competitiu i globalitzat com l’actual, el màrqueting i la comunicació empresarial esdevenen eines importants per al creixement i l’èxit de les empreses. Amb la intenció de contribuir al desenvolupament en aquest àmbit i d’aportar-hi coneixement, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha creat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que aquest curs ha començat a desplegar les primeres accions. La càtedra compta amb la implicació de Lluís Bassat Coen, fundador de Bassat Ogilvy i doctor honoris causa de la UVic-UCC.

Sota la direcció de Santiago Jordán Ávila i estretament vinculada a la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i al grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC, la Càtedra“busca esdevenir un referent d’excel·lència pel que fa a la investigació, la formació i la difusió en aquest àmbit”, com assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC. La implicació de Bassat en el projecte, suposa “comptar amb un dels professionals en màrqueting i publicitat de més prestigi a Espanya i al món, reconegut com un gran expert en la gestió i creació de grans marques, a través de la creativitat publicitària”, en paraules de Jordán.

Recerca, innovació i formació

Entre els objectius científics de la Càtedra, hi ha el de desenvolupar recerca i innovació en el camp del Màrqueting i la Comunicació Empresarial, i contribuir a la formació dels professionals del sector, com també investigar l’evolució dels públics pel que fa al consum dels mitjans i als criteris de selecció de marques i tendències. En l’àmbit formatiu, serà part activa en el desenvolupament de màsters, postgraus, cursos d’especialització, jornades entre professionals, seminaris i simposis en el marc de la UVic-UCC, com el que ja es va començar a impartir la tardor passada entorn de la creativitat per a empresaris i directius.

Segons Santiago Jordán, es tracta de “promoure la formació en màrqueting i comunicació empresarial en l’entorn geogràfic i les àrees d’influència de la Universitat amb una visió internacional”. “També cerca fomentar una cultura de màrqueting per a empreses i emprenedors, en què es fomenti l’ètica en la creació, producció i comercialització dels productes i serveis, per tal que siguin un actiu important en l’aportació de sostenibilitat a l’economia circular”, afegeix.

La Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial neix arrelada al territori, però amb la vista posada a col·laboracions estatals i internacionals. Així mateix, “manté un compromís amb la societat, els consumidors, les empreses, les organitzacions, els mitjans de comunicació i el món acadèmic, amb qui manté una col·laboració proactiva, i fomenta les bones pràctiques amb criteris ètics i d’igualtat”, indica Burgaya.

Un seminari sobre la creativitat i el màrqueting amb Lluís Bassat

Una de les primeres accions que ha desenvolupat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial és l’organització del seminari teoricopràctic La creativitat per a empresaris i directius amb Lluís Bassat, de 60 hores i en format presencial, que es va començar a impartir el novembre, a Barcelona, i que finalitzarà aquest febrer. Al llarg de dotze divendres a la tarda, el seminari forma professionals amb la finalitat de “dotar-los de les eines necessàries per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisions i generar pensament estratègic en aquest àmbit”, en paraules del degà de la FEC.

De la mà d’un equip de professionals formadors de primera línia del màrqueting i la comunicació empresarial, el seminari fa especial èmfasi en la creativitat i el màrqueting, i la seva importància en el món empresarial. En totes les sessions hi és present Lluís Bassat, que, com assenyala ell mateix, “hi comparteix els secrets que li han permès ajudar a vendre tants productes i tantes marques al món”. En algun moment de cada sessió, un o dos empresaris de reconegut prestigi hi intervenen com a convidats, per parlar de la seva pròpia experiència i per establir un diàleg amb els participants.

Noves accions i nous projectes de la Càtedra

A banda del seminari sobre creativitat, la Càtedra ja està treballant en diverses accions i projectes per implantar-los amb vista a un futur pròxim. “Ara mateix, estem immersos en l’organització de les terceres Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC i la creació de Pla de màrqueting per a la Fundació Trueta en economia circular, entre altres accions”, comenta Jordán. I conclou que “la Càtedra aglutinarà i dignificarà el que representa el màrqueting i la comunicació empresarial des de Catalunya, com a motor d’aquesta disciplina que ha estat i és en l’actualitat”.

 

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Un moment de la jornada de portes obertes a l'edifici Miramarges

Prop de 3.000 persones visiten la UVic en una Jornada de Portes Obertes que torna a batre rècords de participació

Prop de 3.000 persones han visitat aquest dissabte la UVic en una nova edició de la seva Jornada de Portes Obertes, que un any més ha tornat a batre rècords de participació. Com en l’edició passada, la jornada ha pres la forma d’un festival...

BP Talent, un programa de formació transversal del Grup Bon Preu adreçat als estudiants

Es presenta a la UVic el BP Talent, un programa de formació transversal del Grup Bon Preu adreçat als estudiants

Ahir, la Sala Segimon Serrallonga va acollir la presentació del programa BP Talent 4.0., del Grup Bon Preu. Es tracta d’un programa dirigit a estudiants de 4t curs o acabats de titular de diferents universitats que ofereix un 1 any de formació transversal i retribuïda...

Paula Valls en una actuació recent al Paranimf de la UVic-UCC amb motiu de la celebració dels 10 anys del pacte federatiu entre la FUBalmes i la FUBages

La nova sessió de les UVic Ràdio Sessions oferirà dos concerts de la cantautora Paula Valls

El pròxim dijous 4 d'abril, en el marc de la tercera sessió de les UVic Ràdio Sessions, es duran a terme dos concerts de petit format a la Facultat de Medicina. En aquesta ocasió, la convidada serà la cantautora Paula Valls.Els dos concerts es...

El robot col·laboratiu GoFa

La FCTE disposa d'un robot col·laboratiu per a docència i recerca

La Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) disposa des d'aquest mes de març d'un nou robot destinat, fonamentalment, al grau en Enginyeria Mecatrònica. Es tracta del braç robòtic Gofa CRB 15000 d'ABB.El GoFa és un robot col·laboratiu de sis eixos, amb una velocitat...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte