La UVic-UCC és la universitat privada més transparent de l’estat espanyol

Se situa a la segona posició del rànquing global, que inclou tots els centres, tant públics com privats

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) és la universitat privada més transparent de l’estat espanyol. A més, és a la segona posició del rànquing global, que inclou tots els centres, independentment de si són de titularitat pública o no. La llista, publicada per la Fundación Compromiso y Transparencia, s’ha elaborat amb dades del 2015 i la UVic-UCC escala deu posicions respecte l’any anterior. Inicialment, la Universitat quedava en la segona posició del rànquing de privades i a la setena en el general perquè els responsables de l’informe no havien tingut en compte una sèrie de valors que la institució aprovava.

De fet, la UVic-UCC és l’únic centre privat que compleix amb 25 dels 26 indicadors que el rànquing avalua, un balanç global que l’ha situat en el grup d’universitats plenament transparents. La universitat catalana destaca especialment en l’àrea d’informació econòmica, en general una de les més opaques, i és l’únic centre privat que publica la totalitat de les dades sol·licitades, com els indicadors sobre ocupabilitat. L’informe també destaca que la UVic-UCC és una de les poques universitats privades amb portal de la transparència.

Amb el títol “Examen de transparencia”, aquesta és la cinquena edició del rànquing que elabora la Fundación Compromiso y Transparencia. L’informe sotmet a anàlisi els llocs webs de les universitats de l’Estat per avaluar el seu grau de transparència. El document s’elabora a partir de 26 indicadors prèviament establerts, que s’agrupen en nou àrees: missió, pla estratègic, personal, govern, oferta i demanda acadèmica, claustre, alumnes, informació econòmica i resultats. A partir de l’anàlisi dels webs, els responsables de l’informe classifiquen les universitats en tres grups: transparents, translúcids i opacs.

La Fundación Compromiso y Transparencia ha posat la lupa sobre un total de 75 institucions acadèmiques, de les quals 49 són de titularitat pública i 26 estan en mans privades. En el grup d’universitats transparents, només hi han entrat 27 centres, tots ells públics, amb les excepcions de la UVic-UCC i de la Universitat de Navarra.

Comparteix a les xarxes:

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta