La UVic-UCC i Càritas signen un conveni de col·laboració per formar persones en risc d'exclusió social

La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i Càritas Arxipestral de Vic han signat avui un conveni de col·laboració per a la realització d’un curs de peó d’indústria càrnia a través del qual es formaran persones en risc d'exclusió social. El rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, i el director de Càritas, Jaume Saborit, han rubricat l'acord aquesta tarda a la Sala de Juntes del Rectorat del campus UVic.

El rector ha posat de relleu "la vinculació contínua amb Càritas, la implicació amb l'àmbit de la inserció laboral i la vinculació a nivell formatiu i de recerca en l'àrea de la indústria càrnia per part de la UVic-UCC". Al seu torn, Saborit ha destacat que "col·laboracions com aquesta són molt importants per a la cohesió social i la convivència, i això dóna valor afegit a la Universitat i a la ciutat". Tots dos han destacat la vinculació a tres bandes entre la UVic-UCC, Càritas i el teixit empresarial de la comarca.

En el marc d’aquesta col·laboració, la UVic-UCC cedirà a Càritas l’Aula Planta Pilot de la Carn del campus UVic amb un descompte del 75% sobre el preu establert de lloguer de l’espai. Aquesta bonificació és excepcional i obeeix a la responsabilitat social de la UVic-UCC en matèria de marginació i discriminació de col·lectius i persones. El curs de peó d'indústria càrnia s'organitza des de Càritas Arxipestral de Vic i s’emmarca en el Programa Operatiu Pluriregional de Lluita Contra la Discriminació 2007-2013, cofinançat pel Fons Social Europeu. El període de la formació teòrica és el mes d’octubre de 2015, amb un total de 102 hores -48 de les quals són específiques en manipulació de la carn- distribuïdes en 12 sessions. Un cop après el contingut del curs (desossar i especejar porc, vedella i pollastre, fer productes elaborats amb la carn, prevenció de riscos laborals, manipulació d'aliments, etiquetatge i envasat, higiene alimentària i carnet de carretó elevador), els alumnes faran 100 hores de pràctiques en diverses empreses del sector.

Comparteix a les xarxes:

Si tens algun dubte, tenim la resposta