La UVic-UCC organitza un seminari sobre la creativitat en el màrqueting i la comunicació empresarial amb Lluís Bassat
Conèixer les claus de la creativitat resulta cabdal a l’hora de prendre decisions encertades en l’àmbit del màrqueting i la comunicació de les empreses. Amb aquest objectiu i en el marc de la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), organitza el seminari teoricopràctic “La creativitat per a empresaris i directius”, de 60 hores i en format presencial, que es començarà a impartir el 4 de novembre, a Barcelona, i s’allargarà fins al mes de febrer.
Al llarg de dotze divendres a la tarda, el seminari formarà professionals que ocupen càrrecs de direcció a les seves respectives empreses i que tenen responsabilitat per jutjar-la. “La finalitat és dotar-los de les eines necessàries per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisions i generar pensament estratègic en aquest àmbit”, assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC.
Lluís Bassat i un equip de professionals de primera línia
El seminari comptarà amb la presència en totes les sessions del publicista i comunicador Lluís Bassat, fundador de Bassat Ogilvy i doctor honoris causa de la UVic-UCC, que transmetrà les seves experiències i coneixements en l’àmbit de la comunicació empresarial. En el marc d’aquesta activitat, “compartiré els secrets que m’han permès ajudar a vendre tants productes i tantes marques al món”, assenyala Bassat.
Hi impartirà la formació un equip de professionals de primera línia de l’àmbit del màrqueting i la comunicació empresarial. A banda de Lluís Bassat, també hi participaran Jordi Alavedra, responsable de projectes internacionals de Bassat Ogilvy; Pilar Vélez, dissenyadora de producte; Conrado Llorens, CEO de Summa; Ana Palencia, directora de Comunicació d’Unilever; José M. Vilas, exconseller delegat d’Unilever i Panrico; Jordi Urbea, director general d’Ogilvy; Jesús Muñoz, consultor de mitjans de comunicació; Pere Guardiola, director general de La Vanguardia; roger Sendra, director general de Dentsu; Dionisia Mata, directora de Recerca d’Havas; Eugenia Carreras, consultora d’investigació de Mercats, i Tony Segarra, director creatiu i fundador de SCPF.
La creativitat com a eix central del programa
El seminari farà especial èmfasi en la creativitat, de manera que s’exploraran els camins creatius racionals, emocionals i interactius per fer les coses de forma diferent i millor. També es destacarà la seva importància en el món empresarial, ja que, com assenyala Bassat “la creativitat no és només necessària per a la publicitat, sinó que és fonamental per a la creació de nous productes i per prendre les millors decisions a l’empresa”.
Igualment s’hi abordaran altres temàtiques, com les disciplines de comunicació, la comunicació i el màrqueting mix, la marca i la seva identitat, la investigació de mercats i l’estratègia de comunicació, entre d’altres, i s’hi explorarà la relació entre client i agència o consultor. Clourà la formació una sessió sobre intel·ligència comercial i brainstorming de creativitat.
D’altra banda, Santiago Jordan, coordinador del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC, titulació estretament vinculada al seminari, també fa èmfasi en un altre aspecte destacat d’aquesta formació: “Els casos pràctics que s’hi presentaran seran reals, viscuts pels ponents”. Aquestes casuístiques permetran jutjar la creativitat publicitària i distingir, sense cap dubte, el que ajudarà a vendre un producte i el que no.
Converses amb empresaris de reconegut prestigi
Com a particularitat del seminari, “en algun moment de cada sessió, un o dos empresaris de reconegut prestigi hi intervindran com a convidats, per parlar de la seva pròpia experiència i per establir un diàleg amb els participants”, assenyala Burgaya. Hi prendran part empresaris, directius i polítics com Salvador Alemany, president de Saba; Fernando Aleu, expresident de Puig Estats Units; Isak Andic, president de Mango; José Luis Bonet, president de Freixenet; Antonio Brufau, president de Repsol; Juan Manuel Cendoya, vicepresident de Santander España; Marcos Fernández, president d’AC Marca; Bernado Hernández, inversor en Noves Tecnologies; Luis Hernández, president de Renta Corporación; Jordi Hereu, exalcalde de Barcelona; Antonio Llardén, president d’Enagás; Juan Pi Llorens, expresident d’IBM España; Josep Oliu, president de Banco Sabadell; Marc Puig, president de Puig, i Marian Puig, president d’Isdin.
Notícies
La 2a edició dels Connectivity Days de la UVic-UCC acosta les tecnologies immersives a la ciutadania
La conferència performativa “Laringes impossibles: veus més enllà dels límits del cos”, a càrrec de Maria Arnal i Sergio Sánchez-Ramírez, de la Fundació Èpica La Fura dels Baus, Barcelona Supercomputing Center (BSC) i Start + U, va inaugurar dimarts passat, al Paranimf de la Universitat...
L’aminoàcid L-serina mostra la seva eficàcia per tractar pacients amb mutacions dels gens GRIN
Un assaig clínic dut a terme entre l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu · Hospital Sant Joan de Déu, l'Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona (UBneuro), l’IDIBAPS i la UVic-UCC, i liderat per la Dra. Àngels Garcia-Cazorla...
“No creguis res que en vers no entri”: Torelló acull un passeig literari en honor a Segimon Serrallonga
Més d’un centenar de persones van participar el diumenge 14 d’abril en la ruta literària “No creguis res que en vers no entri”, que l’Aula Segimon Serrallonga i l’Ajuntament de Torelló van organitzar en honor a l’escriptor i professor Segimon Serrallonga. Aquest passeig, dut a...
La UVic posa en marxa un nou màster universitari en Recerca Participativa en Salut amb vista al curs vinent
La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) posarà en marxa el curs vinent el nou màster universitari en Recerca Participativa en Salut, una iniciativa innovadora que proporcionarà als professionals de la salut les eines i els coneixements necessaris per aprofundir en...