
L’Escorial esdevé centre de formació professional vinculat a la UVic-UCC
El Centre de Formació Professional Escorial Vedruna passa a ser centre vinculat a la UVic-UCC gràcies al conveni signat divendres passat a la seu del Rectorat. L’acord té per objectiu establir una col·laboració estable entre ambdues institucions, especialment entre els graus universitaris de la UVic-UCC i els cicles formatius de grau superior que imparteix Vedruna Escorial Vic, i que són els cicles formatius de grau superior de Tècnic d’Educació Infantil, Tècnic d’Integració Social, i Administració de Sistemes Informàtics i Xarxes.
Gràcies a aquest conveni, els estudiants que hagin acabat el cicle formatiu de grau superior i vulguin continuar els seus estudis a la UVic-UCC gaudiran d’un descompte de crèdits i, gràcies a la fórmula 2 + 3, podran obtenir el cicle i el grau universitari en cinc anys. L’acord també preveu altre tipus de col·laboració en matèria de docència entre les dues institucions.
L’acte de signatura, a càrrec del rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, i el director general de Vedruna Escorial, Ramon Rial, també va comptar amb la presència del delegat del rector per la Formació Contínua, Antoni Llobet; la directora del Campus Professional de la UVic, Montserrat Fontarnau, i la futura directora general de Vedruna Escorial, Marta Ricart.
En benefici dels estudiants
Ramon Rial va posar en valor la signatura del conveni “que no té altre objectiu que establir uns ponts de relació en benefici dels estudiants”. Per la seva banda, Antoni Llobet va explicar la voluntat de la UVic-UCC de portar a terme una política activa de col·laboració amb els centres de formació professional, com Joviat, de Manresa; la Fundació Eduard Soler, de Ripoll, o el Seminari de Vic, que ja són centres vinculats, “per tal que els estudiants sàpiguen que tenen un itinerari universitari més enllà del cicle”.
Finalment, el rector de la UVic-UCC va explicar l’aposta de la UVic-UCC per considerar la formació professional com a formació superior, tal com fan diversos països europeus “ja que són dues cares de la mateixa moneda, amb la diferència que uns estudis són més pràctics i els altres són més teòrics”. En aquest sentit, la nova Llei orgànica d’ordenació i integració de la formació professional estableix que les universitats han de promoure la col·laboració amb els centres que imparteixen ensenyaments de formació professional de grau superior, a fi de desenvolupar nous models de relació entre les universitats, “i és precisament en aquest context que neix la figura del centre vinculat”, va afirmar.
Notícies

Els estanys en bon estat poden contribuir a mitigar els efectes del canvi climàtic
Els estanys són l’hàbitat d’aigua dolça més nombrós de la Terra, ja que suposen aproximadament el 30 % de l’aigua estancada del planeta i acullen fins a un 70 % de les espècies d’aigua dolça, però tot i la seva importància ecològica han estat poc...

Una exposició recull la trajectòria de Maria Teresa Codina, doctora 'honoris causa' de la UVic-UCC
Amb motiu del 98è aniversari de Maria Teresa Codina, la Biblioteca i el Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre (SGDAiR) de la UVic-UCC, amb la col·laboració del professor emèrit Joan Soler, han organitzat una exposició sobre la seva trajectòria. Codina, reconeguda amb el...

La UVIC-UCC firma un conveni amb l’Associació Tapís per reduir l’impacte social i ambiental del residu tèxtil
La UVic-UCC, a través de l’Oficina de Voluntariat (UHub - Servei a la Comunitat Universitària), ha firmat un conveni amb l’Associació Tapís per fomentar la reutilització del residu tèxtil i reduir-ne l’impacte ambiental.Amb aquest conveni, la UVic-UCC s’incorpora al programa Roba Amiga a...

La UVic-UCC renova les Normes d’organització i funcionament per adaptar-les a la seva realitat actual
El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat, aquest dimarts, les noves Normes d’organització i funcionament (NOF) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Es tracta del document que regula els aspectes relatius al funcionament intern de la Universitat...