Neix el CERT en Educació de la UVic-UCC

Imatge de l'Espai Montessori

Neix el CERT en Educació de la UVic-UCC

La Comissió Executiva de la Fundació Universitària Balmes va donar llum verda el 10 d’octubre a la creació del Centre de Recerca i Transferència de Coneixement en Educació de la UVic-UCC, que tindrà com a missió principal promoure i dinamitzar l’activitat de recerca en educació que es du a terme a la Universitat, de manera interdisciplinària, transversal i intersectorial. El CERT també aglutinarà la transferència de coneixement i la formació contínua i a mida en els àmbits de l’educació. La professora de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) Núria Simó serà la directora en funcions del nou centre els dos primers anys.

En els seus inicis el CERT en Educació coordinarà i potenciarà l’activitat de set grups de recerca: Aprenentatge i Comunicació (GRAC), Atenció a la Diversitat (GRAD), Coneixement i Didàctica (CODI), Educació Física (GREF), Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL) i Recerca Educativa (GREUV) del campus Vic, i Educació, Neurociència, Experimentació i Aprenentatge (GRENEA) del campus Manresa. Més endavant, el centre preveu poder incorporar altres estructures de la Universitat.

El nou CERT arrenca, segons la seva directora, amb tres objectius clars: impulsar projectes interdisciplinaris de més abast que aglutinin els interessos i el coneixement expert dels diferents grups de recerca en educació ja existents, fer una tasca més gran de vinculació i compromís amb el territori i aconseguir que la Universitat sigui més forta en l’impuls de projectes internacionals, sempre en l’àmbit de l’educació. Per a Núria Simó, en aquests inicis el seu principal repte serà “construir un projecte capaç de concretar aquests objectius i implicar al màxim el professorat dels diferents grups de recerca que tinguin ganes de fer créixer una recerca col·laborativa i amb consciència”.

De forma més global, el Centre vol promoure la generació i la difusió de coneixement relacionat amb la recerca, tot treballant en connexió amb el territori, i fomentar el desenvolupament i la participació en projectes de recerca i transferència tant d’àmbit local com nacional i internacional. També pretén fomentar la publicació per part del PDI en revistes i editorials científiques, donar suport als investigadors en els processos d’avaluació i acreditació de la recerca a través de l’OTRI i col·laborar amb institucions educatives per promoure actuacions de recerca i de transferència de coneixement que millorin els enfocaments previs.

El CERT en Educació s’afegeix als quatre ja existents a la UVic-UCC: el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG), el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS), el Centre Tecnològic Biodiversitat, Ecologia, Tecnologia i Gestió Ambiental (CT BETA) – Centre TECNIO, i el Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF).

Comparteix a les xarxes:

Si tens algun dubte, tenim la resposta