Neixen les Knowledge Talks, càpsules audiovisuals de divulgació científica

La Unitat de Divulgació Científica i l’Àrea de Comunicació de la UVic-UCC estrenen les Knowledge Talks, unes càpsules audiovisuals divulgatives de poc més de cinc minuts de durada en què s’entrevisten investigadors i investigadores externs de prestigi que visiten la nostra universitat. El que es pretén amb les Knowledge Talks és donar a conèixer la ciència i els projectes de recerca d’aquest personal investigador convidat d’una forma amena i entenedora per a tots els públics.

Les Knowledge Talks són una sèrie de cinc càpsules audiovisuals que es publicaran des d’ara fins el mes de juny, al canal de Youtube de la UVic-UCC i al blog UDivulga. Cadascuna d’elles estarà protagonitzada per un referent de la comunitat investigadora de diferents àmbits de recerca.

Oriol Mitjà, a la primera Knowledge Talks
Oriol Mitjà, doctor i investigador especialitzat en malalties infeccioses i tropicals, ha estat el primer dels cinc entrevistats que participaran a les Knowledge Talks. En aquesta entrevista, Mitjà explica com va detectar el pian, una malaltia de la pell infecciosa, semblant a la lepra, present en una gran part de la població de Papua Nova Guinea, i com va aconseguir trobar-hi la cura. També parla sobre la situació actual de països com aquest, on la pobresa és un gran obstacle per accedir a certes necessitats bàsiques per a la seva supervivència. Mitjà va ser a la UVic el passat 4 de desembre per impartir una Tertúlia de Literatura Científica.

Després d’aquesta primera entrevista, la segona tindrà com a protagonista Evelyn Segura, biòloga i divulgadora científica que ha publicat el llibre Adaptar-se o morir, en què explica curiositats del món animal en les diverses etapes de la vida.

Les Knowledge Talks formen part del programa UDivulga. Ciència i Societat, que compta amb el finançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Comparteix a les xarxes:

Si tens algun dubte, tenim la resposta