Sol·licita el teu certificat digital

Certificat digital

Sol·licita el teu certificat digital

La pandèmia ha accelerat la digitalització del nostre entorn quotidià, tant com a ciutadans com en qualitat de membres de la comunitat universitària de la UVic-UCC. Això vol dir que cada cop podem fer més tràmits des d’allà on siguem, sense haver de fer cues i sense dependre d’horaris. L’administració electrònica ens estalvia temps i diners, és immediata, resta oberta 24×365, i és respectuosa amb el medi ambient perquè no depèn de papers, ni d’impressores, ni de desplaçaments.

Per això, el Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre de la UVic-UCC us recomana que obtingueu el vostre certificat digital i que us acostumeu a utilitzar-lo perquè us facilitarà tràmits diversos, no només al llarg de la vostra vida universitària, sinó també quan vulgueu accedir, per exemple, al vostre historial mèdic, o votar telemàticament, o fer gestions amb l’Ajuntament del vostre municipi, amb la Generalitat o amb algun altre país de la Unió Europea. Efectivament, gràcies al certificat digital podreu acreditar la vostra identitat sense ser presents físicament i podreu signar electrònicament de forma tan vàlida com quan ho feu amb la signatura manuscrita sobre paper.

De certificats digitals n’hi ha més d’un, i cadascun d’ells el podeu tenir instal·lat en diferents dispositius informàtics (PC’s, tauletes o mòbils). Us en destaquem els següents:

• En primer lloc, el DNI electrònic. Si l’introduïu en un lector de targetes funciona com un certificat digital. El podeu obtenir a les comissaries de la Policia Nacional.
  • D’altra banda, destaquem l’idCAT Certificat que, a diferència de l’anterior, no necessita cap lector, sinó que és un petit software que, un cop instal·lat, es pot utilitzar. La sol·licitud es fa en línia de forma senzilla, ràpida i gratuïta a través del següent enllaç: https://www.idcat.cat/idcat/ciutada/menu.do
  • Finalment, el Certificat digital de la Fàbrica de Moneda y Timbre (FNMT) és una altra possibilitat, també en software. A diferència del cas anterior, aquest es pot tramitar des de qualsevol província de l’Estat. Podeu sol·licitar-lo també online: https://www.sede.fnmt.gob.es/ca/certificados/persona-fisica

Si necessiteu cap aclariment complementari o teniu cap dificultat en relació amb la certificació digital, contacteu amb arxiu@uvic.cat.

La Universitat de Vic, cada cop més, a un clic.

Comparteix a les xarxes:

Si tens algun dubte, tenim la resposta