Skip to main content

Un debat sobre el present i el futur de les plataformes de continguts audiovisuals enceta l’e-week

Javier Muniain i Saül Gordillo, durant el debat de l'e-week a l'Aula Magna

Un debat sobre el present i el futur de les plataformes de continguts audiovisuals enceta l’e-week

L’e-week, el programa d’activitats sobre tecnologia digital que organitza anualment la UVic-UCC, va començar dimarts amb una sessió plenària sobre el present i el futur de les plataformes de creació i distribució de continguts audiovisuals en el sentit més ampli. El debat, presentat pel director del Departament de Comunicació de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), Joan Frigola, va asseure a la mateixa taula Javier Muniain, gerent de màrqueting i empreses Catalunya a Telefónica, i Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i mitjans digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

Davant d'un públic format sobretot per estudiants de Periodisme i de Comunicació Audiovisual, els dos ponents van exposar les estratègies de les seves empreses per donar resposta a les necessitats canviants de l’audiència. En el cas de Telefónica i de la seva plataforma de pagament Movistar+, Muniain va explicar que s’està posant el focus en noves formes de publicitat, també interactiva, en la creació de continguts i canals propis i en la cerca de noves vies de distribució, com ara canals propis de Youtube. Segons Muniain, només el 35% de les llars espanyoles tenen televisió de pagament mentre la mitjana europea ronda el 70%. “Encara ens costa pagar per aquest servei”, va dir el ponent segons el qual la lluita contra la pirateria ajudarà a incrementar el percentatge: “Hem d’arribar al públic posant-los les coses fàcils, donant-los el que volen veure a un preu raonable”.

L’estratègia dels mitjans audiovisuals públics catalans, segons Saül Gordillo, passa per “intentar ser presents a totes les plataformes de contingut i xarxes socials” per tal d’arribar a aquells públics, sobretot més joves, que “no se senten còmodes en els canals més tradicionals”. Per això, va explicar, part dels seus continguts ja es troben a Youtube i també exploren altres vies com l’ús de podcasts, els assistents virtuals i els programes de missatgeria com WhatsApp o Telegram. “Hem de fer un esforç per sortir de la nostra zona de confort i trobar noves formes d’arribar als usuaris”, va dir Gordillo, que va alertar del “moment delicat” en què es troben mitjans tradicionals com els seus arran de l’auge de grans gegants tecnològics, “que poden esdevenir els editors de continguts del futur”.

Una reflexió “molt necessària i molt universitària”

Just abans de l’inici d’aquest debat va tenir lloc la inauguració de l’e-week, presidida pel rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños. El rector va posar èmfasi en la mesa de debat que el 9 de maig reunirà una trentena de professionals per debatre els principis conceptuals i l’enfocament ètic amb què els centres d’ensenyament superior han d’abordar la digitalització. En el seu parlament va qualificar l’activitat de “molt necessària i molt universitària” perquè “posa sobre la taula els dilemes i els problemes que se’ns plantegen com a societat i els analitza críticament, amb rigor i professionalitat”. En l’acte inaugural també van intervenir-hi el vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement, Jordi Collet, i la directora de l’e-week, Montse Casas.

L’e-week va seguir dimecres amb dues conferències més: una sobre models de negoci i estratègia digital en l’entorn d’Apps i SmartTV, a càrrec de Marc Bassols, cap d’Apps mòbils i Smart TV de la CCMA; i una altra sobre el nou escenari en què es troba la publicitat arran de la transformació digital, impartida per Danilo Cascino, director d’estratègia i innovació a l’agència de mitjans OMD. Les activitats programades, tant al campus Vic com al campus Manresa, s’allargaran durant tot un mes i es poden consultar al web de l’e-week.

Comparteix a les xarxes:

Notícies

Representants del CEEAF de la UVic-UCC i de l'empresa Uriach

La UVic-UCC i l’empresa de salut i benestar Uriach s’uneixen per desenvolupar solucions per al dolor crònic dels esportistes

El Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física (CEEAF) de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i l’empresa Uriach, líder europea del sector Natural Consumer Health (productes naturals, potenciats per la ciència), s’han unit per col·laborar en el desenvolupament de...

Connectivity Days

La 2a edició dels Connectivity Days de la UVic-UCC acosta les tecnologies immersives a la ciutadania

La conferència performativa “Laringes impossibles: veus més enllà dels límits del cos”, a càrrec de Maria Arnal i Sergio Sánchez-Ramírez, de la Fundació Èpica La Fura dels Baus, Barcelona Supercomputing Center (BSC) i Start + U, va inaugurar dimarts passat, al Paranimf de la Universitat...

Josep M. Terricabras

Mor Josep M. Terricabras, membre del primer Consell Assessor de la UVic i col·laborador d’Eumo Editorial

Aquesta setmana moria a l'edat de 77 anys el filòsof, catedràtic de la Universitat de Girona i exeurodiputat Josep M. Terricabras. Va ser membre del primer Consell Assessor de la UVic i va col·laborar estretament amb Eumo Editorial. En la col·lecció Biblioteca Universitària, coeditada...

D'esquerra a dreta, Xavier Altafaj, Dra. Ángeles García Cazorla, Mireia Olivella i Natalia Alexandra Julià Palacios

L’aminoàcid L-serina mostra la seva eficàcia per tractar pacients amb mutacions dels gens GRIN

Un assaig clínic dut a terme entre l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu · Hospital Sant Joan de Déu, l'Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona (UBneuro), l’IDIBAPS i la UVic-UCC, i liderat per la Dra. Àngels Garcia-Cazorla...

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta

Contacte