Setmana de la Ciència 2019

Presentació

La Setmana de la Ciència és l’esdeveniment europeu més important pel què fa a la comunicació social de la ciència i la tecnologia. El seu objectiu és acostar a la societat els avenços científics i tecnològics, i la recerca en general, de manera atractiva i propera amb la finalitat d’augmentar el seu coneixement, la cultura i l’interès científic.

La Setmana de la Ciència 2019 de la UVic-UCC tindrà lloc del 8 al 17 de novembre coincidint amb la 24a. Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’19) que coordina la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).

Una vegada més, i després de vint anys d’activitat ininterrompuda, des de la UVic-UCC s’han tornat a programar un conjunt d’actes per millorar l’apropament de la cultura científica, tecnològica i el coneixement que es genera a la universitat a la societat.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són, d’una banda, la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, i, de l’altra, diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement com ara l’ecòleg Ramon Margalef, enguany es commemora el centenari del seu naixement; l’enginyer i inventor Narcís Monturiol, amb motiu del bicentenari del seu naixement; Margaret Hamilton, qui va liderar el desenvolupament del programari de navegació on-board per al Programa Espacial Apollo, amb motiu del 50è aniversari de l’arribada de l’home a la Lluna; i el polifacètic Leonardo da Vinci, en commemoració dels 500 anys de la seva mort.

El programa de la SC'19 de la UVic-UCC també commemora l'Any Internacional de la Moderació i l'Any Internacional de les Llengües Indígenes.

La SC'19 de la UVic-UCC forma part del programa UDivulga.Ciència i Societat, programa que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) - Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Consulteu totes les activitats previstes a:

Inscripció

L'assistència a qualsevol activitat de la SC'19 és gratuïta però caldrà inscriure's per assistir en aquestes activitats.

Termini d'inscripció: del 15 al 28 d'octubre de 2019 (excepte dues conferències que són dins el programa de les TLC que ja està obert a través del formulari propi de les TLC).

NOTA: és necessari omplir el formulari d’inscripció per poder assistir a qualsevol de les activitats donat que els aforaments dels espais són limitats. Els horaris i les dates són els que s'ofereixen en aquest programa i no es poden canviar per temes de disponibilitat dels talleristes i dels espais. Les places ofertades van en funció de l'aforament dels espais i no es poden sobrepassar.

IMPORTANT: per a la impartició d'activitats adreçades a alumnes primària, secundària i educació especial, és obligatòria la presència del professor/a o monitor/a acompanyant durant tota l'activitat.

Destinataris

Les activitats programades estan dirigides a:

• Estudiants d'Infantil i Primària.
  • Estudiants d'ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
  • Col·lectius amb alguna discapacitat.
  • Estudiants universitaris.
  • Alumni.
  • Comunitat universitària.
  • Col·lectius de professionals.
  • Gent gran.
  • Qualsevol persona encuriosida en general.

Novetats i notícies

Podeu seguir totes les novetats i notícies d'última hora de la SC'19 a través del twitter #SC19CAT.

Coordina

Col·laboren

Agraïments

• Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC