Coberta de pols i guix. La història d’una vella taula periòdica.

Fa cinc anys, quan es duia a terme la feixuga tasca de buidar un magatzem ple d’andròmines velles a la facultat de Químiques de la Universitat de St. Andrews, es va trobar una gran taula periòdica coberta de pols i guix. De seguida es va veure que es tractava d’una troballa de gran importància, tot i l’aspecte fràgil de la taula que suggeria una vida atzarosa en laboratoris o aules. En aquesta xerrada es parlarà de la recerca detectivesca per a trobar la procedència d’aquesta icona de la química, i com s’ha arribat a la conclusió que es tracta possiblement de la taula periòdica de paret més antiga que mai s’hagi produït comercialment.

A càrrec de M. Pilar Gil. Nascuda a Badalona, és doctora en ciències químiques per la Universitat de Barcelona i va ampliar els seus estudis als Estats Units. Ha escrit diverses novel·les com Brahe i Kepler. El misteri d’una mort inesperada, novel·la escollida de la quarta edició del Premi Llegim ciència. Actualment està treballant a la Universitat de St. Andrews, Escòcia.

Responsable

Pilar López, coordinadora del programa d'activitats UDivulga. Ciència i Societat de la UVic-UCC, i Julita Oliveras, coordinadora de les Tertúlies de Literatura Científiques de la UVic-UCC.

Aula Magna de la UVic-UCC (C/ de la Laura, 13. Vic).

Dimecres 17 de febrer de 2020

Horari

2a sessió: de 12:00 a 13:30 h.

Destinataris

Estudiants d'ESO, Batxillerat, Cicles Formatius, estudis universitaris.

Commemorar l'Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics.

Places/sessió

Fins a cobrir aforament sala (250 persones).

Idioma d'impartició

Català

Observacions

Activitat coorganitzada conjuntament amb el programa de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) . Les inscripcions es formalitzaran a través del formulari d'inscripció de les TLC.

Cartell

Contacta amb nosaltres

Si tens algun dubte, tenim la resposta