Pescadors de Plàstics: CIÈNCIA ciutadana en l’àmbit escolar per conèixer la contaminació per PLÀSTICS en els nostres RIUS i el seu transport fins al mar.

Activitat dirigida a estudiants d’entre 10 i 14 anys que busca promoure l’ensenyament del mètode científic a través de l’estudi d’una problemàtica ambiental poc coneguda com és la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar.

L’activitat proposa una primera part teòrica on els estudiants poden apropar-se a aquesta problemàtica ambiental i al mètode científic, i una part pràctica al riu on es realitza un mostreig estandaritzat per caracteritzar, quantitativament i qualitativament, els residus plàstics (tant macroplàtics com microplàstics) en un tram de riu proper. Finalment es reflexionarà sobre els resultats obtinguts i les possibles solucions per reduïr l’impacte dels residus plàstics als nostres rius.

Responsables

Meritxell Abril i Lorenzo Proia, investigadors del Centre Tecnològic Biodiversitat, Ecologia, Tecnologia i Gestió Ambiental (CT BETA) - Centre TECNIO i coordinadors del projecte "El mar empieza en los Pirineos: aplicando la ciencia ciudadana en el ámbito escolar para conocer la contaminación por plásticos en nuestros ríos y su transporte hacia el mar."
Ref: FCT-18-13605. Projecte que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) - Ministerio de Ciencia, Innvovación y Universidades.

Lloc

Part teòrica: aula de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC. Sortida-part pràctica: riu Mèder.

Dates i horaris

Dimarts 19, dimecres 20 o dijous 21 de novembre de 2019.

• Matí: de 10:00 a 12:30 h.
  • Tarda: de 14:30 a 16:00 h.

2 hores i mitja

Destinataris

Alumnes de 5è i 6è de primària, 1er i 2on d'ESO.

• Acostar el mètode científic als alumnes.
  • Divulgar la problemàtica ambiental de la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar.
  • Donar solucions per reduïr l’impacte dels residus plàstics als nostres rius

Places

Màxim 60.

Idioma d'impartició

Català.

Caldrà portar calçat còmode.

Si tens algun dubte, tenim la resposta