El llarg camí dels nitrats

En aquest taller es pretén relacionar el contingut de nitrats en el sòl amb la dosi de purí aplicada i com influeix en el contingut de nitrats de les aigües de fonts i pous. Es realitzaran analítiques sobre mostres d’aigües de fonts i pous per estudiar el transport dels nitrats i la contaminació difusa que aquests generen sobre les aigües d’escorrentia i, probablement, les aigües freàtiques.

Què s'hi aprèn? Conèixer la problemàtica dels nitrats en sòls i aigües per l’excés d’adob de purí a la comarca d’Osona i en altres zones on puguin tenir una problemàtica similar.·Conèixer diferents metodologies d’anàlisi químic al laboratori .·Aprendre a interpretar i treure conclusions de resultats experimentals.·Apropament a la recerca universitària.
Assignatures vinculades Química.
A qui va dirigit Alumnes de 1r i 2n de batxillerat dels itineraris Científic i/o Tecnològic, Ciències Experimentals i Biosanitari.
Places 16
Durada 2.5h
Lloc Laboratori de Química, Campus Torre dels Frares.
Horari A concretar amb el centre
Coordinació Departament de Tecnologies Digitals i de la Informació (UST).
Responsable Àngels Leiva, Fortià Prat

<< Tornar als tallers

Si tens algun dubte, tenim la resposta