El Pla d’Acció Tutorial de la Universitat de Vic té com a objectiu principal proporcionar orientació i suport a l’estudiant en totes aquelles qüestions educatives i de relació amb el professorat, els altres estudiants, el centre i la Universitat.
L’acció tutorial es desenvolupa en tres àmbits:
- Orientació personal
- Contribuir a la formació integral de l’estudiant com a persona, facilitant-li el coneixement de si mateix pel que fa a les aptituds, personalitat i àmbits d’interès.
- Contribuir al desenvolupament de l’autoconfiança i el bon criteri.
- Orientació acadèmica
- Facilitar l’aprenentatge mostrant a l’estudiant la interacció de tots els elements que hi incideixen.
- Orientar-lo en la selecció de les opcions curriculars, en la proporció de les matèries i crèdits de matrícula i en la tria dels itineraris.
- L’orientació acadèmica ha de contribuir a la plena integració de l’estudiant en la dinàmica universitària facilitant-li l’accés als serveis i al professorat adequats.
- Orientació professional
- Ajudar l’estudiant, sempre que ho requereixi, a fer una tria equilibrada del seu itinerari curricular en funció d’estudis futurs.
- Ajudar-lo en seu desenvolupament com a subjecte actiu i conscient tant a la institució universitària com en els àmbits professionals.