El Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre promou la recollida de documentació relacionada amb el referèndum de l’1 d’Octubre

Manifestació

El passat dimarts 17 d’octubre el Consell de Govern de la UVic-UCC va aprovar l’adhesió del Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre a la campanya #ArxivemElMoment, promoguda per l’Associació d’Arxivers – Gestors de Documents de Catalunya (AAC-GD) per tal de recopilar la documentació textual, gràfica i audiovisual relacionada amb “l’abans, el durant i el després” del referèndum de l’1 d’Octubre. La campanya s’ha traslladat a tot el sistema d’arxius del país perquè actuïn de centres recopiladors de tots aquests testimonis, analògics i digitals, i de divulgadors i assessors de la ciutadania en aquest tema.
El Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre fa una crida a tota la comunitat universitària (especialment a l’Associació d’alumnes, PAS, PDI, estudiants) i a la ciutadania en general que siguin els autors d’imatges o gravacions relacionades amb els moviments entorn l’1-O perquè les cedeixin amb l’objectiu de documentar el moment actual i testimoniar l’abast i la transcendència del moment polític i social.

Tothom qui sigui autor d’imatges o gravacions pot enviar el material a través del correu electrònic arxiu@uvic.cat o a través de WeTransfer (en cas que tinguin un pes important). Se’n farà difusió via el twitter @GDiArxiuUVic amb el hashtag #ArxivemElMomentUVic.

És important que afegiu els següents camps d’informació de context o bé al cos del correu electrònic o bé al missatge del WeTransfer: autor (nom i cognoms); ubicació (carrer, zona aproximada); títol (acció que es recull, de la forma més breu possible); accés i difusió (indica: “Cedeixo el dret a reproduir-lo i consultar-lo”).

El material recollit un cop tractat es posarà a disposició de la ciutadania a través de la pàgina web ATOM.UVIC.CAT que es va obrir al públic l’any 2016 fruit del projecte Arrels, l’accés a la memòria gràfica de la Universitat, promogut pel mateix Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre.

Aquí trobareu més informació sobre la campanya  “Arxivar l’avui per guanyar el futur” .

Noves adhesions

A banda d’aquesta adhesió, el Consell de Govern d’Universitat també va aprovar les adhesions al Leveraging Education into Organisations, a la Asociación de Radios Universitarias de España; a l’Associació Catalana per la Innovació i la Internacionalització del sector de l’aigua; al Network for water in European Regions and Cities; i a la Declaración Mundial por la Investigación del Cáncer.