La UVic-UCC participa en un estudi de la URV que demostra que les persones celíaques tenen una dieta menys equilibrada

El grup de recerca d’Alimentació, Salut i Benestar (GRASB) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya ha participant en un estudi de la Unitat de Nutrició Humana del departament de Bioquímica i Biotecnologia de la Universitat Rovira i Virgili, Institut d’Investigació Sanitària Pere Vigili i CIBERobn sobre els patrons de la dieta celíaca. El GRASB s’ha encarregat de reclutar participants per a l’estudi, tots joves d’entre 10 i 22 anys amb o sense la malaltia, per comparar els patrons de les dietes d’uns i altres. A tots ells els han fet dues entrevistes, una a l‘inici de l’estudi i una altra al recollir els formularis subministrats.

La investigació, coordinada per Nancy Babio i Jordi Salas-Salvadó, ha conclòs que les persones celíaques segueixen una dieta més desequilibrada que el grup de control, amb quantitats més elevades de sucres afegits, greix i aliments rics en proteïnes, com carn, peix i ous. Per contra, ingereixen menys aliments rics en midons i una quantitat menor a la recomanada d’àcid fòlic, calci, ferro i magnesi. Entre les causes apunten el preu elevat dels aliments substitutius lliures de gluten, la falta d’ajudes econòmiques i el fet que els productes per a celíacs no són tan gustosos com els convencionals.