30/09 - Seminari de reflexió: La relació entre les escoles i la universitat. Un circuit d'anada i tornada?

Divendres 30 de setembre de 2016
Sala Segimon Serrallonga de la UVic

L'objectiu del seminari és reflexionar i debatre sobre les potencialitats, límits i dificultats de la relació entre els centres educatius i la universitat de cara a la millora conjunta del sistema educatiu i la formació de mestres.
La relació entre els centres educatius, d’educació infantil fins a secundària, amb la universitat i les seves facultats d’educació i de formació de Mestres, pot esdevenir un element clau per a la millora global del sistema, tant pel que fa a la innovació pedagògica com per a la formació inicial i permanent del professorat. Així doncs, com es pot aprofitar aquesta relació per a l’enriquiment recíproc de les institucions implicades ? Quin bagatge hem anat recollint d’experiències realitzades ? Quines ombres hi ha en aquesta relació ? Com podem intensificar els vincles positius ? Quina influència pot tenir en la formació de mestres ?
En la primer part del seminari, el professor Toby Greany investigador a l’Institute of Education de Londres (IOE-UCL) probablement el centre de recerca educativa més important del món, i ell mateix, expert reconegut en lideratge pedagògic, impartirà una conferència sobre la relació universitat-escola com a element clau per al coneixement i la millora de la pràctica educativa. En la segona part, tres membres de la comunitat educativa, moderats per Joan Soler, professor de la Universitat de Vic-UCC, debatran aquesta temàtica a partir de la realitat catalana a escoles, instituts i facultats.
Aquest és un seminari vinculat al projecte “De l'escola a la universitat, de la universitat a l'escola: la formació de mestres i la reflexió sobre la pràctica”. (Ajuts per a projectes de recerca per a la millora i la innovació del model formatiu de la doble titulació universitària en educació infantil i educació primària. 2014-2016). Projecte desenvolupat en el marc del programa MIF “Programa de Millora i Innovació en la Formació de Mestres.”
Entrada lliure. Inscripció gratuïta

ORGANITZA: Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic. (GREUV)
Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH). Departament de Pedagogia
Contacte: lidia.sala@uvic.cat; antoni.tort@uvic.cat