L’equip de robòtica Garrins Metàl·lics es renova i canvia de competició

L’equip de robòtica Garrins Metàl·lics de la UVic-UCC s’ha renovat per encarar la temporada 2016-17, en què a més ha optat per canviar de competició: en comptes de participar a la First Tech Challenge (FTC) com els últims anys, aquest curs els Garrins han optar per inscriure’s a l’Eurobot, un torneig d’àmbit europeu. En aquesta competició de robòtica els equips han de construir un robot per resoldre, de forma totalment autònoma, un repte situat sobre una taula de 2×3 metres. El repte de l’edició 2017 girarà a l’entorn de la conquesta de la Lluna.

Els Garrins Metàl·lics estan formats per nou membres: Sheila Sànchez, Albert Rovira, Sergi Martínez, Pere Sucarrats i Albert Mallol que ja hi eren el curs passat, i enguany s’hi incorporen Èric Porcuna, Josep Caballé, Martí Solà i Josep Pomés. Tots ells són estudiants dels graus en Enginyeria Mecatrònica, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica i Multimèdia de la Facultat de Ciències i Tecnologia (UST). L’entrenador de l’equip, serà Carles Sala, que ja ho era la temporada passada.

L’equip es va crear l’any 2012 per dissenyar i construir robots aptes per participar en competicions de robòtica d’àmbit internacional. Al llarg dels últims anys ho ha fet a Tarragona, Grenoble, Eindhoven i Saint Louis (EEUU), sempre en el marc de la First Tech Challenge (FTC), i ha obtingut diversos premis. Entre altres, els Garrins Metàl·lics van quedar en primer lloc a la competició d’Eindhoven del 2014, classificació amb què van obtenir el passaport per participar a la final mundial, disputada als Estats Units. També han rebut el premi al Disseny Industrial del robot (PTC Design Award) a Eindhoven en dues ocasions, el 2015 i el 2016.